En helg i Östergötland

Jag är fullt medveten om min inaktivitet men ibland finns inte riktigt tiden. Förra helgen, dvs helgen innan lucia så var vi iaf i Östergötland. Det var en bra men intensiv helg och det var många som skulle besökas på kort tid. Vi hann träffa pappa och Zara, Peter på fredagen med lite fajitasmys och så sov vi i deras suuupermysiga lägenhet, trots kartonger ;). På lördagen blev det en snabb tur till Ikanohuset för att inhandla lite julklappar och sen åkte vi till mormor och morfar, där infann sig lugnet för ett par timmar innan det bar iväg på kalas till moster och hennes man Uffe, mycket trevligt och väldans god saffranspannkaka!!

Söndagen, var hemfärdens dag men innan dess så tog vi en promenad i 10 minusgrader och knorpande snö, destination: farmor och farfar. Det var himla skoj att återse Åtvidaberg och gå de "gamla" vägarna som man alltid gått och kan utan och innan, känna sig lite som hemma, men jag fick ändå lite ångest när jag tänkte på om jag skulle flytta tillbaka, nee. En Åtvidsdos var tredje månad räcker =) Vi har det bra på västkusten.

Men jag måste villigt erkänna att jag SAKNAR att ha min familj NÄRA!




Älskling fryyyser och påstår att nästippen kommer trilla av när vi kommer in, mes;) Undrar om det bara är vi i familjen Johansson som kallar den bro för Ölandsbron eller om det är ett Åtvidshittepå?

Kommentarer
Postat av: ted

Vad i glödhetans är de du kallar mig för? MES??? Jag om någon klarar väl ändå av kyla? Du glömde nämna pelleplogare, utan honom hade vi inte kunnat gå den fina promenaden:)

2010-12-20 @ 18:24:23
Postat av: Lolla

Men ååååååååååååååååååååååh! tack själv gumman! Det var magiskt! Hade lätt kunnat stanna där i ett par veckor!!

2010-12-22 @ 14:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0