Föräldrargrupp

"Så, då vet ni att ANDAS,medan killen hämtar saft och masserar ryggslutet" Lät ju som en piece of cake att föda barn,suck. Vi var på föräldragrupp igår, ingen höjdare kan man säga eller så hade jag för höga förväntningar.. "och resten kan ni läsa i boken".. men jag kan inte påstå att jag känner mig redo för en förlossning nu och nästa vecka ska vi gå igenom amning, hoppas det ger mer.

Efter föräldragruppen så gjorde Carola och jag en spontantripp till Ullared och Gekås och jag säger bara ALDRIG MER. Har inte folk något jobb längre och kan de inte visa någon tacksamhet alls när man så snällt släpper fram en efter en med kundvagnar, nee nu ska jag inte vara så förbaskat snäll längre. Men lite krimskrams blev det även om jag tappade inköpslistan i vimlet. Handlade lite smått o gott till smulan och så stötte vi på Morgan ett par gånger, "fjortisfniss". Lunchen var iaf det roligaste på hela trippen, "en lasagne, tack" och j-vlar vilken bit.. "oj, kan jag få lite mindre...neh,ingen ost, en mindre bit..aja" Bestod enbart av pasta, tjusigt! Pizzabagare ska nog hålla sig till pizza ändå.

Jag längtar så in i norden efter smulan nu, känns som tiden stannat upp igen. Visserligen kommer veckorna med största sannorlikhet flyga förbi då vi har nästintill varje dag planerad. Bara det blir januari så.

Ingen som behöver en sängstomme för en 90-säng eller ett skrivbord?? Hör av er isf!

Nu börjar jag bli en redig tjockis, pust och stön för att böja sig ner och stadigt 3kg upp...




Spjälsäng - check

Kommentarer
Postat av: Lolla

Tack för en kanondag gumms!

2010-12-03 @ 16:17:21
Postat av: Helena

Jag gick på gravidyoga när jag var gravid o det var superbra! Där fick man lära sig andas o slappna av, kan verkligen rekommendera det. Kanske finns nåt sånt i Halmstad?

2010-12-04 @ 16:39:59
Postat av: Josäfin :>

Fin blogg :D

2010-12-04 @ 16:59:10
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag ska börja på gravidvattengympa efter nyåret Helena=) Och sen har jag 60 dagar innan bf som jag ska slappna av och förbereda mig på utan jobb och stress, gravidyoga har jag inte funnit någon.

2010-12-06 @ 17:02:08
URL: http://ammemmsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0