Veckan före jul och SPA i Varberg

Shit,veckorna bara springer iväg. Jag hinner knappt blinka fören det är ny vecka. Och i lördags gick magen och vi in i vecka 28, bara 12 veckor kvar till beräknad födsel!! Förra veckan spenderades två av nätterna på jobbet, däremellan gjordes sånt som behöver göras när man har eget hushålle, dvs tvätta, diska, städa, pynta, röja etc. Skulle bli jättetråkigt om jag skrev om alltihopa här så därför hoppar jag över det.

I torsdags iaf så var det äntligen dags för SPA-vistelse!! Som vi längtat. Och även om jag jobbade natten till torsdagen var jag förvånadsvärt pigg när Carola hämtade mig vid halv två. Sen bar det iväg, på snöööiga vägar till Varbergs Kurort och guuud så underbart där var. Dagen innan hade de ringt och sagt att det var fel på värmen i det hus vi skulle bo så de fick uppgradera oss till en svit för samma pris, ååh neh;) Hur mysigt som helst hade vi det på 60kvm med allt som en nutid människa år 2010 behöver. Vi låg i plurret och bastade mest hela eftermiddagen och vid femtiden skulle det avnjutas spabehandling nr 1. Men där blev jag besviken.. för jag fick inte bada Tegners kurbad för att jag är gravid. Den lilla asiatiska kvinnan sa med stora ögon när jag tog av mig badrocken "är det dags?", neh försäkrade jag det är inte dags fören om tre månader. Nehe, då går det icke att bada bubbelbadkar minsann. De var skraja att det skulle "trigga igång", fjant! Istället fick jag en hastig oljemassage, som om inte den skulle triggat igång som hon klämde på lilla smulanmagen. Iaf blev det hela ett struket kapitel på räkningen så jag är tacksam ändå=) Efter mera bad och bastu avnjöt vi en riktigt nyttig spabuffé, men min förbaskade visdomstand ska ju nu helt plötsligt börja trilska så det blev mest mos och blomkålssoppa för min del, efterrätten tog vi med upp på rummet för annars hade olyckan varit nära;) I fredags fick vi spabehandling nr 2 och gissa om jag njöt denna gång!!! Ansiktsbehandling med ögonbrynsfix och hårbottenmassage,mmmm. Efter detta var vi som två avslappnades päsar och efter en stunds bad så blev det hemfärd. TACK Carola! Detta behövde både du, jag och magen!!

Helgen var vi i Göteborg och firade lilljul hos familjen Skoglund, en mysig men kall vistelse på Lisebergs julmarknad följt av tomte, paketöppning och tomtegröt hemma i stugan. Supermysigt och uppskattat!

Nu: ny vecka, jul, jobb och sen: EN veckas LEDIGHET

  
SPA


Milton tittar på djuren på Liseberg

Och så kom tomten.

Då sitter man tryggt i mammas famn

Men sen kunde stora killen iaf bjuda på en kram

GOD JUL!

Kommentarer
Postat av: Lolla

Men ååååååååååååååååååååååh! tack själv gumman! Det var magiskt! Hade lätt kunnat stanna där i ett par veckor!!

2010-12-22 @ 14:08:56
Postat av: Varbergs Kurort

Härligt att ni njöt och tyckte att er vistelse var underbar - så ska det ju vara :-). Vi hoppas att du vill komma tillbaka och bada Tegnérs kurbad när er lilla bebis har kommit istället. Varma hälsningar och god jul från oss på Varbergs Kurort!

2010-12-23 @ 09:25:23
URL: http://www.varbergskurort.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0