Alma 5 månader

I lördags blev vårt älskade lilla smultron 5 hela månader! Otroligt vad tiden går fort. Känns inte alls som det var längesen jag fick upp henne på mitt bröst, som jag fick känna hennes lukt för första gången, se hennes små händer och fötter och titta in i hennes stora djupblåa ögon. Kan inte få nog av henne! Saknar henne när hon sover, saknar henne när jag är ifrån henne och älskar henne högst av allt!

Idag var det BVC besök, 6400g och 63,5cm lång. Hon växer precis som hon ska=) Ska ta steget o byta från vagga till spjälsäng nu och även sätta dit sittdelen på vagnen. Men det känns så konstigt, helt plötsligt blev hon så stor. Hon kan vända sig från rygg till mage när hon känner för det, hon älskar att stå eller sitta. När hon ligger ner gör hon "situps" dvs kämpar sig till sittande läge fast hon inte riktigt kan. Och igår lärde hon sig att göra billjud med munnen. Mammas och pappas stora, lilla tjej! Envis och temperamentsfull är hon så det heter duga. Men idag sover hon mest för hon fick även vaccination II, skrek en kort stund men det gick snabbt över. Hon kan när hon vill;)

 Alma ca 30min gammal

  Och nu en 5-månaders glad skit!

 Provar Agnes bumbostol, tyckte det var en märklig upplevelse så en sån skippar vi att inhandla..

 En bondesötnöt på promenad, gå in på www.sötnöten.se och beställ!! Jättefina!


Kommentarer
Postat av: Faster Emma

Älskar att läsa din blogg Emma, det är såå kul att se vad ni hittar på och se hur lilla Alma växer! :) KRAM KRAM

2011-08-22 @ 17:48:18
Postat av: Eda

Löv löv löv din blogg Emma! Saknar ER!

Puss <3

2011-08-23 @ 09:48:46
URL: http://fruskoglund.blogg.se/
Postat av: Emma Jönsson

Fina Alma=) Inte klokt vad hon växer, när man ser det så på bilder blir det tydligare på nått sätt! Har faktiskt tänkt beställa från sötnöten, en mössa iallafall. Denna månaden kanske eller nästa. Jätte fina ju! Hoppas vi kan ses snart! Om det nte blir innan dopet, kan jag kanske komma inom och låna era små vaser i nästa vecka?=) hade varit super snällt. Ha det gott kramis

2011-08-23 @ 13:50:59
Postat av: Zara

Alltså, jag älskar verkligen den där bilden som du har som profilbild på fejjan. Har sparat den på datorn på jobbet så jag kikar på den titt som tätt, blir så himla glad av den.

2011-08-25 @ 09:16:59
URL: http://nogg.se/zowo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0