En ganska vanlig vecka.

Åter en vecka i minnet och den avslutades med en alldeles förträffligt trevlig kräftskiva. Fam Johansson/Nilsson tog med sig Almas farbror Robin och åkte upp till Göteborg i lördags eftermiddag. Syster Ida har fyllt 25 och detta firades med kräftor i stora lass. Jag är ju lite som jag är och hade därför beställt insjökräftor "hemifrån" vilka anlände med buss i sällskap av syster Zara och hennes karl, tusentack för besväret. Efter "middagen" blev ljudnivån en aningen hög för Almas smak (trots att hon avverkat flera fester denna sommar utan problem) så vi åkte till Skogsgläntan och umgicks med pappa och Sussie. Jag fick min födelsedagspresent vilken jag blev supernöjd med, TACK! Efter midnatt så kände jag att ögonen började bli tunga så då hämtade jag de berusade bröderna och sedan blev det 14 långsamma mil hem till Halmstad. Regnet stod som spön i backen! Men hem kom vi, även om Alma trodde det var morgon när det var dags att krypa ner i sängen och inte somnade fören 04.30 så var det ändå en lyckad tillställning!!

Förra veckan kämpade vi på med smakportioner och rutiner. Alma är inte alls förtjust i det som serveras på sked och har kraftig separationsångest från mammas bröst. Så vi testade en ny metod, blanda något sött med gröten. Blåbär gick sådär, mangopuré katastrof, men banan hyffsat. Får väl se när den här lilla damen behagar äta "vanlig" mat.

Nu har jag sannerligen inte mkt tid för mig själv på eftermiddagarna för den här fröken hon sover max en timma. Annars är det full rulle på henne. Ska stå upp hela tiden och vara med överallt. Men det är roligt, jag klagar absolut inte. Hon börjar bli en stor tjej nu=) Men inte så pass stor att sittdelen passade, hon såg ut som en krympling som stack fram över bågen.

Denna vecka ska vi ta steget ner i swimmingpoolen, Alma ska göra debut som sjöjungfru på babysimmet Ankan. Ska bli sååå roligt och vi har laddat med nya badbrallor och ny badcap. Här ska plaskas!

Simma lugnt!

 Blåbär ÖVERALLT tom under hennes fötter

 Upp o ner, ner o upp...

   Fina presenter från pappa/morfar, mamma/mormor, moster/syster Zara

Kommentarer
Postat av: Jennie

Mina barn älskar att man spär ut gröten med katrinplommon/päronpurè. Bägge har avrit tokiga i gröt Signe dock inte längre. Nu är det macka som gäller till frukost=)

2011-08-30 @ 07:23:47
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Zara

Det var kul att ni kunde stanna en stund i alla fall. Och lilla Alma var ju en riktigt glad loppa under den tiden, så det var himla mysigt. Får hoppas att vi ses snart igen, att det inte går alltför långt mellan gångerna.



LOVELOVE!<3

2011-08-31 @ 13:57:41
URL: http://nogg.se/zowo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0