Jakten på det perfekta huset del 2

Jag och min älskade lever efter mottot "alla sätt är bra utom de dåliga". Därför har vi tagit husletandet till en ny nivå. Eller vi gjorde det rättare sagt innan semestern. Vi har nämligen ett drömhus som ligger här vid oss. Det ligger lite enskilt med sin egen grusväg, två lador och en lummig trädgård. Det här huset går jag förbi varje dag på Almas o min dagliga runda. Vi kör även förbi det i stort sätt varje dag när vi ska in i området där vi bor..

Såå till saken. Jag skrev ett brev, på brevpapper och allt. Använda min finaste handstil och plockade fram mina mest poetiska sidor. Skrev att huset var idylliskt och att det satte igång våra tankar och att vi fantiserade om att få bo där. Avslutade med att "om ni någon gång kommer sälja kan ni ha oss i åtanke". Sedan la vi det i brevlådan tillhörande detta drömhus. Tänkte inte mera på det, det värsta de kan göra är ju o slänga det, vi skrev ju inget hotfullt;) MEN... mannen i huset ringde för ca 1 månad sen=) Han var smickrad över brevet och tackade jättemycket, de hade inte tänkt sälja ännu men vi fick gärna komma o titta!! WOW! Så innan veckan är slut ska vi ta mod till oss och gå dit. Tänk om...

Vi har även lagt en annons på blocket att vi söker äldre villa i sekelskiftsstil i Halmstad med omnejd. Tre personer har hört av sig. Ett hus 10mil norr om Sundsvall (!!!), en villa i Unnaryd och en utanför Falkenberg. Inga drömlägen men ändå...

Snart kanske det dyker upp, snart så...


bilden är från google..


Kommentarer
Postat av: Linda Mellbin

Oh vad härliga ni är! Precis rätt! Vad har man att förlora... Nästan så att jag vill göra detsamma med mitt drömhus :-)

Vi har precis samma smak, drömmer om ett gammalt hus med kakelugnar och trägolv... :-)

Oh jo, fortsätt att blogga!

Kram Linda

2011-08-16 @ 21:29:29
URL: http://www.cineron.se/linda
Postat av: Olga

huset ser fantastiskt ut, mysigt med stenmur runt om...

fortsätt skriva Emma, än för dig själv, om du har tid, jag ångrar jag inte gjort det, man glömmer saker fort, trots att man är bombsäker att ska inte göra det.

2011-08-25 @ 11:25:46
URL: http://livetsomdete.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0