Onsdag

Fortsättningsvis kommer alla onsdagar innebära BABYSIM! Första gången idag och jag hade fjärilar i magen. Vi var där i god tid, Alma fick lite mat och själva ombytningen gick kanon. Badandet gick också jättebra men det var jag inte speciellt orolig för eftersom Alma älskar att bada och så även denna gång. Hon smaskade nog i sig halva poolen men njöt av att få plaska och skrattade när jag bubblade i vattnet. Det jag var mest nervös för och fasat mest över var ju själva duschningen efter. Men Emma och jag satte vår små loppor i varsin barnstol och sen var det bara att duscha, olja och så snabbduscha sig själv. Jag blev iaf ren i armhålorna=) Därefter kom mandomsprovet. Ålhal-bebis, blöt mamma, handdukar gånger flera, schampoflaska där, lilla necessären här, nappen i munnen o så nyckeln till skåpet i bh:n, haha! Men om 12 veckor fixar jag det här galant och nästa gång tar jag bilbarnstolen med mig!

Den här dagen, liksom de flesta dagarna nuförtiden startade kl 9. Därefter blev det grötfrukost för mig (varannan morgon gröt, varannan smoothie) därefter 1h rask promenad. Detta ska bli vår nya rutin. Nu i eftermiddag har vi varit hos Maria L, en kollega som också fått barn. En sockersöt liten Arvid! Man glömmer snabbt hur små de varit.. Suck vad tiden går fort!

Morgondagen får vi se vad den erbjuder. Vi ska iaf och kolla efter en hoppgunga/gåstol till Almisen när Ted slutat jobbet. Hon börjar bli tung att hålla stående hela tiden..

Nu är ljuset tänt, tekoppen färdig, nöjd bebis sover, världens underbaraste ligger i soffan och Leila är på tv:n

Jag är lycklig och kär i min familj och i livet!

   Självklart dog batteriet på kameran så vi fick fota med Teds något kassa telefon;)

 Helt slut efter badet

 Höstnytt från www.sötnöten.se kom igår på posten


Kommentarer
Postat av: Ewelou

Mysigt! Vad är ditt recept på din smoothie?? Vill också börja äta smoothie till frukost när man inte är så värst hungrig då.... Jag vill ha en beskrivning på hur man gör smoothien också ;) LOVE.

2011-08-31 @ 21:59:44
Postat av: Emma

Ewe, ewe... Jag har iaf en banan, en kiwi, en näve frysta hallon/blåbär/björnbär och vanilj/citronyougurt och en skvätt apelsinjuice. Skala bananen och kiwin, dela i mindre bitar. Mixa allt med en stavmixer eller en vanlig mixer. Häll upp, drick! ;)

2011-09-01 @ 09:08:00
Postat av: En ledsen sambo

Va då teds något kassa telefon?? Det är ju 2:a gånge som DU glömmer ladda batteriet i den;)

2011-09-01 @ 16:46:03
Postat av: Linda Mellbin

Oh tack för tipsen jag fick med skåpet och länken!

Husletandet går sådär, rackarns svårt!!



Visst är det härligt med babysim! Men jag känner verkligen igen mig i din beskrivning på allt bestyr runt omkring. Det är en smärre konst att få till allt! :-)



Hoppas ni får en härlig helg!



Kram Linda

2011-09-02 @ 10:57:51
URL: http://www.cineron.se/linda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0