Semester del 4

Det var denna semester det, längtar redan till nästa långledighet som Ted är hemma. Har iaf varit fyra UNDERBARA veckor och vi har haft hyffsat tur med vädret, har gjort lagom mycket, njutit och tagit hand om varandra... 

Den här veckan har bjudit på massa sol och värme så vi har varit en tur i Laxvik, en tur i Båstad och en tur till Mölnlycke. Det var i tisdags som vi for på en liten spontan utflykt till Båstad, låg på en filt i gräset och mös, åt gott på hamnkrogen och fyndade lite tuffa kläder till Alma. Helt lagom dag! I onsdags packade Ted fiskeväskan och Alma och jag laddade för en heldag med kusinerna Milton och Melker. Blev ett dopp i poolen hemma på Benarebyvägen och sen åt vi gott (igen) och hade trevligt samkväm med Skoglundarna, alltid lika trevligt!

I torsdags fyllde jag år. Meningslös ålder som inte känns värt att fira, dock har jag ändå blivit uppvaktade med det ena och det andra och jag tackar så jättemycket för allting! Nu ska det shoppas en ny höstgarderob=) Fick nämligen ett gäng med presentkort på MQ, även en superfin kofta av älsklingen och på fredagen fick både Alma och jag paket på posten=) Bamsekram till dig Sara! På fredagkvällen kom Cissi och Björn över och vi åt gott och planerade vår "roadtrip" nästa helg. Blir en natt i Helsingborg och så ska vi ta färjan över till Helsingör. Ska bli riktigt skoj och mysigt! Härligt att komma iväg en sväng och så är det alltid lättare att åka med några som också har barn, de vet ju att det inte alltid blir som man tänkt sig, att allting tar något längre tid och kräver lite mer planering. Som sagt..det ser vi fram emot!

Igår var vi nere en sväng på The Tall Ships Races. Skulle bara se vad det var för spektakel och hamnade mitt i paraden där de olika besättningarna från båtarna tjoade och tjimmade. Var inte mkt att ha det där även om det var mäktigt att få se så stora båtar!

Hädanefter ska jag nog göra flera inlägg än ett i veckan, inser att jag har för mkt att skriva och det blir för långt och tråkigt för er att läsa. Alma får därför ett alldeles eget inlägg=)

På något sätt ser jag fram emot ny vecka utan semester. Vi ska få ordning på våra rutiner igen, jag ska ta tag i mina extra kilon, minst 6kg ska bort och jag är 100% taggad och redo, och så känner vi oss redo för att ta emot hösten och allt vad det innebär...

Tack & hej!


   
BÅSTAD

     
PRESENTER

   
TALL SHIPS RACES

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0