Sköna höstliga dagar

Känns att hösten är på intåg, vindarna är mycket svalare. Längtar efter de där riktigt fina höstdagarna med klarare luft och alla vackra färger ute, dagar när man får lov att vara inne och bara mysa, när man får ha sin allra mysigaste kofta och bara va..

Men i helgen har solen lyst och stundtals har det varit riktigt varmt och det klagar vi ju inte heller på. I fredags kom yngsta lillasyster Ewelina på besök och stannade tills igår. Blev en hel del syskonsnack och i lördags blev det även ett besök på Eurostop. Ewe vill testa galna glassen (www.galnaglassen.se). Men jag lyckades minsann stå emot. Har tappat 1,5kg på att sluta fika och småäta, har även minskat på kolhydraterna men lite behövs ju så att man klarar amningen. När vi traskade ner till stopet så hände en del märkliga saker. Först klev Ewe rakt ner i ett hål. Jag hörde "Emma, vänta!!" O så såg jag henne som jag trodde, sitta på huk. Tänkte att nu har hon väl fått syn på något djur igen, djurvän som hon är. Men halva benet på henne hade sjunkit rakt ner i ett djupt hål!! Några mystiska människor stannade och undrade vad vi pysslade med. Sedan möttes vi av dessa mystiska människor och då kom de med en stor, äckliga gräshoppa och ville visa oss, weird!

Igår när jag tog med vår lilla gnällspik på en promenad så mötte jag en man på cykel och han hade hela korgen full med grönsaker från sitt land. "Hallådär! Vill du ha en squash?" "Ja,tack".. Konstiga saker som händer här på landet.

Nu i veckan ska vi bara ta dagarna som de kommer och ladda inför kräftskivan på lördag!


 Mostermys

 Hålincidenten, notera de mystiska personerna i bakgrunden!

 Jättesquashen jag fick av den snälla mannen på cykel..


Kommentarer
Postat av: Ewelou

Tack för i helgen Emma!! Det va supermysigt! Ses förhoppningsvis i helgen... Jag har blivit sjuk! Hoppas inte jag smittat Alma. LOVE.

2011-08-23 @ 14:53:24
Postat av: Zara

Hahahaha, det var allt väldigt märkliga saker som hände. "Hallådär! Vill du ha en squash?". Hahaha!



2 dagar!<3

2011-08-25 @ 09:15:09
URL: http://nogg.se/zowo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0