6 dagar kvar

6 dagar kvar till jul och julstämningskontot har i helgen fyllts på ordentligt men är långt ifrån fullt (snön saknas). Igår inhandlades julgranen. Jag har sålt en del grejer på fb-loppisen och många bäckar små... Så för pengarna köpte vi en kungsgran. Och nu står den här så ståtlig och fin, jag är verkligen jättenöjd! Almas första möte med granen blev dock inte som förväntat. "Fungerar verkligen den här febertermometern?" frågade Ted när han tempade en gnällig Alma och den stod på 39,2. Jojomensan den fungerar och lilltösen hade igår kväll en ordentlig febertopp och tyckte därför granen var ganska trist. Tror det är flera tänder på gång. Känner igen tendenserna med dålig aptit, dålig mage och sömnlösa nätter.

Inatt sov hon mellan oss och idag har hon inte tempat en enda gång. Så idag har vi kokat kola, tänt fjärde ljuset, griljerat skinka och ätit julgröt med KANEL Eftersom vi åker till Malmö på fredag och firar jul så tjuvstartar vi lite med julmyset. Appropå tjuv, ni har väl sett årets julkalender?! Underbar och så in i bomben spännande. Jag kan knappt bärga mig tills jag får veta hur det ska sluta. Ja, barnasinnet är det inget fel på!

Och nu är det nära så nära att hon kryper. Gäller bara att ta det där första steget! Hon står bara stadigare och stadigare och vill bara gå när man håller henne i händerna. Blir en perfekt julklapp hon kommer få av morfar!

Imorgon blir det julfika på jobbet och resterande veckan får vi se vad den bjuder på. Har ett par julklappar kvar att slå in och träna ett par gånger måste ju hinnas med så att man kan äta julmat, julgodis och annat smaskigt med ganska gott samvete. Efter nyår blir det andra bullar. Ewe vi har vår deal!

-Emma

  
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0