Åldersnoja, nyårsmeny och semla

Idag kom mina produkter som jag besällt från www.eleven.se. Kan verkligen rekommendera att beställa därifrån. Bra pris och snabb leverans! Jag har aldrig varit särskilt orolig för hur jag kommer se ut med åren och tycker det är vackert att åldras på ett naturligt sätt. Men mer och mer har jag börjat irritera mig på de små rynkorna runt ögonen. Därför är jag numera ägare av min första antirynk-kräm. Kan tyckas vara fånigt men det är en double protection så den motverkar inte bara mina rynkor utan återfuktar även huden och är perfekt under ex foundation. Det återstår att se! Jag har även gått på tricket med babyfeet. Inhandlade ett par salvstrumpor och imorgon kväll ska jag ha lite hemmaspa och kliva i dessa i två timmar. Mina fötter ser ut som en gammal dams, torra och skrovliga. Återkommer med resultat!

Kvällen till ära besökte Cissi och jag MAXI för att handla till årets nyårsmeny som kommer bestå av löjrom-och avocadococktail till förrätt, oxfilé med pommes anna, rödvinssås och sparris till varmrätt och avslutningsvis mangoparfait med cockies och hallonsås till efterrätt. MUMS! Appropå mums så åt vi till kvällsfikan (jaja, pensionärsvarning) varsin semla. I och med det nya året börjar även mitt nya liv och jag har aldrig varit såhär taggad. Jag har ett mål och det ska umnås till 1 juni. Jag kommer skriva om min viktnedgång men detta är ingen hälsoblogg så det kommer bara bli några inlägg då och då. Jag har därför under denna vecka unnat mig sånt jag varit sugen på, gått upp några hekton till för att på söndag börja om, bli fit och redo för stranden 2012.

Alma har ändrats så mycket de senaste dagarna. Bebisen börjar försvinna och hon börjar bli ett riktigt pillimariskt barn. Älskar henne oändligt mycket och nu när hon är en så go och gla tjej nästan jämt vill jag bara att hon ska vara vaken hela tiden så jag kan visa henne all kärlek. Skulle kunna käka upp henne för att hon är så jäkla söt och när jag gör mina små försök genom att naffsa henne i fötterna kiknar hon av skratt! Älskling!

-Emma

 

Kommentarer
Postat av: Linda

Baby Feet har jag testat och kan tyvärr inte rekommendera det. Genomgick 3 hemska veckor efter själva behandlingen. Fötterna "flagade" något förfärligt och såg så hemska ut att jag själv knappt ville titta på dem. Riktigt fina blev de tyvärr aldrig, även om det fanns lite baby-lena fläckar här och var mellan "skrovlarna".

Semlor åt vi igår, och det kan däremot rekommenderas :)



2011-12-29 @ 23:10:41
Postat av: Jennie

Detsamma! Kram

2011-12-30 @ 20:14:40
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Jennie

Just det..Jag har en utmaning till dig i min blogg..http://kampan.blogg.se/2011/december/utmanad.html

2011-12-30 @ 20:55:55
URL: http://kampan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0