En stämpel

Det rosa nagellacket var målat, pumpsen putsade, den lilla svarta satt på, facet och håret fixat till max. Igår var jag redo för min första utekväll på över ett år! Den började med tjejfest hemma hos söta Malin i hennes mysiga etta. Reglerna för kvällen var klara: INGA shots, INGEN spya, INGET feströkande och ENDAST cider. Efter fem stycken snurrade världen men jag klarade mig fint, kände mig som en ansvarsfull, mogen och seriös kvinna i sina bästa år. Vi åkte in till stan och dansade loss på Mårtenssons drack EN drink och EN cider, duktigt! Avslutade natten med en korv I brö ,och taxichaffisen fick sig ett par sanningens ord och hädanefter vet han nog bättre än att köra med i-phonelurarna i öronen och parfymera sig. Jag är verkligen förvånad att jag kunde hålla igång så länge, klockan stod på 03.42 när jag stupade i säng. Jag klarade av att hålla reglerna med undantag för drinken och ett litet halsbloss som smakade vi och vä, hur fan kunde jag hålla på med de giftpinnarna?! ALDRIG mer!

Summa summarum så var det en mycket trevlig kväll, dansnerven finns kvar och jag är väldigt nöjd. MEN jag uppskattar mest av allt att jag har min underbara familj, att jag har funnit kärleken i livet, att jag vaknar i min egna säng, att jag inte varje söndag har en ful stämpel på handleden och att mina kläder inte luktar inpyrd feströk.

TACK! <3


Kommentarer
Postat av: Jennie

Man får sig verkligen en påminnelse om hur lyckligt lottad man är när man ser alla ute på krogarna som är på jakt=) Sen finns det ju dom som älskar det där livet men jag är inte en av dom. Kul att gå ut o svänga de lurviga ibland men lagom är bäst=) Kram

2011-12-04 @ 19:41:30
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack för en super kväll Emma, kul att träffa dig :) Det gör vi om till våren :) Kram

2011-12-06 @ 12:50:49
URL: http://mallanbee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0