En vecka

Det har gått en hel vecka sen jag skrev senast. Och för att fatta mig kort så kan jag bara säga att det är m a g s j u k a som hindrat mig. Den kom som ett brev på posten natten till onsdag. Hade kunnat skriva tidigare men dagarna har varit fullproppade med aktiviteter. Förra helgen var vi i Malmö hos mamma, Göran och Ewelina. Gick på Vellingeblomman där bl.a. nya julgranskulor inhandlades, Alma hade bajsfest på caféet och så hälsade vi på älskade, starka lillasyster<3  

I måndags gjorde vi stan tillsammans med Maria och Arvid. De sista julklapparna ordnades och vi åt superb lunch på Spis&Deli samt en gofika på Regnbågen. I tisdags var det Lucia och vår egna lilla tomtenissa besökte BVC. 7940g och 70,2cm skrevs in i boken. Hon behagar kanske passera 8kg till sin 9 månadersdag på tisdag iaf? Trots att hon ligger på den nedre viktkurvan så utvecklas hon precis som hon ska. Syster Karin tror minsann att hon kryper till jul, tveksamt känner jag men att hon kan stå själv har hon iaf visat vid flera tillfällen under dagen. Hon tar sig framåt på sitt egna finnurliga lilla vis istället.

Och gårdagen kan jag inte säga så mkt om mer än att det var väldigt olyckligt att jag skulle drabbas av Calici lagom till min luciafika. Ted och Alma for till Markaryd och jag höll mig till sovrummet och toaletten. När de kom hem mådde jag bättre och hade spritat nästintill hela lägenheten, bytt lakan och hade fönstren på vid gavel. Höll på att förfrysa och var totalt slutkörd, men skam den som ger sig! Varken Ted eller Alma har drabbats av detta ytterst hemska virus!

Dagen till ära har gått i vilans tecken och jag har försökt återhämta mig så gott det går med en 9månaders bebis. Till helgen ska vi införskaffa julgran, göra julgodis och slå in alla klappar. Nu MÅSTE julstämningen infinna sig är ju inte alls många dagar kvar. Och förtillfället är det noll på julstämningskontot.

En liten bildkavalkad får det bli, bildtexten får ni hitta på själva;)

   
    


Kommentarer
Postat av: Ewelou

Alma vill hemskt gärna bli pussad.......

2011-12-15 @ 21:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0