Tisdag - Alma 9 månader

9 månader med dig i magen kändes som en evig väntan och längtan. 9 månader med dig i livet har gått galet fort och är utan tvekan de bästa månaderna i mitt liv. Varje dag häpnas jag över vad du har lär dig och hur otroligt söt du är, varje dag är ett äventyr och varje dag lär jag känna nya sidor hos dig. Tänk att vi skapat dig och att vi lyckades få till det så bra. Alma, Maja, Elisabeth du är verkligen en stor del av mitt hjärta och mamma älskar dig så otroligt mycket och när hon ser på dig när du sover tåras ögonen! Något vackare än ett sovande barn finns knappast! Kärlek!

Så, nu har min sentimentala sida fått visa sig igen. Har en blödig vecka om man säger så, allt blir lite upp-och-ner, bak-o-fram och småtokigt då. Idag kom äntligen snön, om än något blöt men snö är det iaf. Och vi kläsade på oss och har nu varit ute på en timmas promenad, riktigt skönt faktiskt! Några enstaka dagar kvar till jul och nu måste väl ändå julkänslan infinna sig. Ikväll blir det tomtenatta på stan för att köpa EN sista julklapp till personen som äger andra halvan av mitt hjärta och imorgon ska det bakas baileystryffel. Julmusiken ska få gå på repeat och pepparkakor ska frossas, här vare jul!

Igår var vi på den traditionella julfikan på jobbet. Många mammor, många barn, mycket folk, god tårta, fin julklapp och en trevlig stund helt enkelt. Börjar längta tillbaka nu. Få tänka på något annat än vad som ska packas i skötväskan, hur många blöjor som finns kvar och vad som ska ätas till lunch. Efter nyår ska jag börja jobba lite timmar och sen återstår och se vad som händer. Den som väntar får se...

-Emma

   


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vad fint skrivet. :-)

2011-12-20 @ 16:41:25
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0