Torsdag

Äntligen är det frost på backen och minusgrader på termometern! Har förvisso varit minus tidigare i veckan men ingen frost. Så idag blir det en lång och härlig promenad med Cecilia och Agnes för att få lite frostbitna kinder och kalla tår. HÄRLIGT! Jag vill verkligen ha snö NU, blir det ingen snö till jul så funderar jag skarpt på att övertala familjen att flytta till norra delen av landet. Regn, hagel, blåst och åska i december är INTE vinter.

Alma har blivit en redig liten busunge, är överallt och ingenstans. Går inte att lämna henne en sekund fören hon ligger under köksbordet, har rullat ut till hallen eller sitter och slickar på balkongdörren. Men det är bara roligt, en månads sjukdom gjorde att hon stannade upp lite men nu tar hon igen allt, gärna på samma gång också:) Och pratar gör hon för fullt, i dagarna kom pappa för första gången och nu är det bara bapapapbappapabappa som hörs här hemma. Trots att jag upprepade gånger säger till henne att "pappa är på jobbet, men MMMAMMMMA är hemma" så hörs ingen mamma:( Hon är tokig vår lilla tjej!

Imorgon blir det att ta bussen till stan, behöver fixa lite till julkorten som ska vara skickade nästa fredag. Sen blir det fredagsmys bara Alma och jag då pappa ska på firmafest (igen). På lördag hoppas vi på bra väglag får då ska vi ner till Malmö för att hälsa på 1/3 av fam Johansson och gå på den traditionsenliga julmarknaden på Vellinge Blomman! Jag kan knappt bärga mig fören jag får pilla på alla små tomtar, änglar, krukor och annat pynt.

Ha en fin dag i kylan!!

  
Äntligen blev det kallt så Alma fick användning av sin fina overall från MOLO som mormor köpt.
   
Busan i farten!

Kommentarer
Postat av: Zara

Hahahahahahaha, vad är det för idé att slicka på dörren? Hahahahahahahahahahaha!



Och vilken fin overall hon fått då!!



<3

2011-12-08 @ 15:01:10
URL: http://nogg.se/zowo
Postat av: Jennie

Hihi August tjatade med bara om pappa ett tag men nu kan det allt babblas om mamma också=) Trevlig Helg! Kram

2011-12-09 @ 09:55:07
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack..Jag gillar julen. Ja det är vitt ute men inte supermycket och ikväll blåser det rejält! Kram

2011-12-09 @ 19:16:51
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Här har den lilla snön som kom töat bort. Tråkigt tycker jag.

2011-12-09 @ 21:07:27
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Louise

Följas via bloglovin?

2011-12-10 @ 20:03:28
URL: http://sockerlollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0