En kärlekssaga

2008 skulle bli 2009 och hemma på Valhallagatan i Linköping satt jag och Sara L och försökte komma på var vi skulle fira nyåret. Alla skulle på parmiddagar eller andra tillställningar så vi beslutade oss för att boka en kryssning med Viking Line. Allt på samma ställe och under samma tak, kunde ju inte bli bättre. Med på vår lilla trip följde även Frida. Förväntningarna var höga på tre singeltjejer men vi skulle ändå ta det rätt lugnt, äta gott, festa och fira in det nya året. Då alla platser var slut på Cinderella fick vi åka med lillasyster Amorella men inget tvivel på att det skulle bli minst lika bra. Väl på färjan så installerade vi oss (något besvikna) i vår lilla hytt som låg vid maskinrummet, plockade fram förfestdrickan och förberedde oss för en natt till havs. Under tre-rätters-middagen så drabbades Sara av sjösjuka vilket var jättetråkigt och riktigt jobbigt för henne så hon fick lov att spendera nyårsaftonen nere i hytten/korridoren med postafen, gumman.

Men jag och Frida fortsatte firandet, och tur var det =) Klockan hade passerat tolv och det var nytt år, 2009, vilket kom att bli ett fantastiskt år! Jag och Frida höll lågan på dansgolvet, när jag väl fått på mig mina pumaskor så kunde jag dansa (har aldrig varit någon klacksko-tjej). Det uppstod lite tumult på dansgolvet och jag fick en karl på min fot (Teds storebror), aj! Haltade lite och hängde med underläppen och fram kom Ted och frågade hur det gick. Frågan ledde till en drink, en drink ledde till två-tre-fyra drinkar som senare ledde till dans och kyssar hela natten lång. Inte ens i min vildaste fantasi kunde jag då tro att det var mannen i mitt liv som jag träffat på Viking Line Amorella. Efter att vi festat tillsammans hela natten och med några få timmars sömn så beslöt vi oss för att byta nr, eller Ted fick mitt, jag hade som principsak att jag tyckte killen skulle höra av sig. Och när vi satt på bussen från färjan tillbaka hem till Linköping så fick jag ett sms=) Jag väntade ut honom lite men sedan svarade jag. 

Efter många timmar i telefon och på msn, många tågresor mellan Markaryd och Linköping, galna roadtrips/resor och massa kärlek så sitter jag nu; förlovad med mannen i mitt liv, i en alldeles underbar lägenhet i Halmstad, med ett kärleksbarn i magen och tänker tillbaka på dagen då vi träffades.
Du och jag älskling!! Du och jag mot världen!!

Hoppas ni alla har en lika fantastisk alla hjärtans dag som jag och att ni också kan dela kärlek och minnen med någon ni skattar högst av allt i hela världen för om jag kunde mäta min kärlek till Ted så skulle jag vara stenrik!!

Lycka!


Finfin för ett nyår till havs...och tur var väl det;)


Första bilden på oss tillsammans <3


KÄRLEK!!!

Kommentarer
Postat av: Ewelou

Aaaaaawwwwwwwwwww <3

2011-02-14 @ 16:20:50
Postat av: Elin

säger som Evelina, aaawwwwwwwwwwwwwwwwwwww! :)<3

2011-02-14 @ 17:11:05
Postat av: ssk Sussi

Snyft,vilken historia. Puss på´re och hoppas att ni får en fin allahjärtans dag, och ett fortsatt underbart liv. Lycka till med graviditeten och det lilla mirakel som växer i magen.

Från en erfaren som tillbringat hum´...18 allahjärtans dag med min älskling...

Kom ihåg om ngr år...att Bolibompa inte bara är till för barnen :)

Kram Sussi

Min syrra bloggar också, men befinner sig i en annan sitts. Kanske är du intreserad

carolinatjader.blogg.se

2011-02-14 @ 17:52:16
Postat av: Lillasyster Emma :)

Emma, vilken fin berättelse, fällde några tårar..:)

Ha en fortsatt fin alla hjärtans dag, hälsa min bror! <3

2011-02-14 @ 18:37:29
Postat av: Ida

Oj oj, de kom många tårar nu. Så fint Emma. Snart kommer bebben oxå...

Puss

2011-02-15 @ 09:46:46
URL: http://fruskoglund.blogg.se/
Postat av: Malin

Åhh! Fina ni! Fick allt en liten tår i ögat :)

2011-02-15 @ 10:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0