Redo

Nu är jag redo för att gå hem och vila, få energi och ladda inför den kommande mammarollen. Igår hade jag en heldag på stan, beställde glasögon (slippa hålla på med linser när man har bebis), köpte mysdress, böcker och lite bebisgrejer. Eftermiddagen spenderades med Emma som också har en bula, jättemysigt och trevligt! Kul att prata med någon som är i samma situation, dela tankar och funderingar. Måste givetvis göras om! Och sen ska det powerwalkas med barnvagnarna så att vi också kan visa oss på stranden i sommar.

Innan jag går hem så är det ju faktiskt tre nätter kvar, inte att glömma. Men när man vet att man ska gå hem så är det lättare att gå till jobbet. Dessutom ska vi kalasa lite i helgen eftersom jag går hem, Malin fyller år och Carina ska fylla år. Så det blir massa gott att äta och så hoppas vi givetvis på en lugn helg=) Imorgon går vi in i v. 32 och det känns ofattbart att vi förmodligen har en bebis om två månader. Emma och jag pratade mycket om  rädslor igår, men jag känner ingen rädsla inför något faktiskt, men oro. Och det hör väl till, fast kvinnor har fött barn och uppfostrat barn i alla tider så då ska väl vi också klara av det. Jag tror att Ted och jag kommer växa in i rollen och jag är inte ett dugg orolig för att vi inte kommer fixa det.

Hoppas nu att tiden inte stannar upp, jag har iofs mycket att fixa och trixa med. Nästa vecka ska vi måla sekretären, sista helgen i januari åker jag till Stockholm och Sara vilket ska bli supermysigt, sen ska vi se till att ta en helg hos Zara och Peter, en helg i Malmö samt besöka familjen Skoglund. Sen ska sängen bäddas, vaggan fixas, vagnen bäddas, kläder tvättas, skötbädd införskaffas m.m Så jag har nog att göra. Plus att jag ska "gympa" yogailates på bollen och så börjar jag på vattengympa nästa vecka. Nu fick jag helt plötsligt fullt upp=)

Trevlig helg!


Den osminkade sanningen tål inte att visas idag, rudolf med röda mulan efter allt snytande. 

          
Yogailates       Tidsfördriv       Fixa vagnen och sängen som är fullproppade.


Kommentarer
Postat av: Ewelou

FIN MAGE! <3 Men snyggt överkluddat... hahahhaa

2011-01-14 @ 13:58:15
Postat av: Emma

ja det var trevligt=) har funderat lite på vattengympan med, kanske joinar dig någon dag=) ska kolla upp om det lite. Var ute och gick en lång runda idag med janne, men blev lite för bra för mit bäcken:S Får höras snart igen! Ha det bra och ta det lugnt de sista arbetsdagarna! kram emma

2011-01-14 @ 15:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0