Vårkänslor

Solen skiner, fåglarna kvittrar och det är nästan torrt på backen. Bortsett från att det är fem minusgrader så känns det nästa som vår. Och vårkänslorna kommer smygande. Jag fortsätter även att känna mig nykär och hur glad som helst! Det är andra gången det händer när jag är ute och går, idag hände det igen. Man går i sin egna lilla värld, funderar över livet, känner solen mot ansiktet och så kommer det en bra låt på i-poden och då börjar tårarna rinna. Fick sätta mig på en bänk och snyfta en stund, inte gråt, bara tårar, glädjetårar. Sen är det bara att knalla vidare och hoppas lite på att ingen såg en, o andra sidan skulle jag inte bry mig om någon gör det, då skulle jag bara säga att "jag snyftar minsann för att jag är så himla lycklig och för att jag har en liten bebbe i magen och världens underbaraste sambo och familj, så det så".

Nu är sekretären färdig, och jag har börjat fylla den så sakterliga. Den står fortfarande i ett alldeles för rörigt barnrum, men vi tar lite i taget och känner oss för ordentligt. Fondtapeten blev det ju inget av då vi kände att väggen blev så liten när sängen kom på plats så istället letar vi efter fina wallies eller någon bård. Men som sagt, ingen panik, är ju minst sex veckor kvar=)

Imorgon ska vi och ta gravidfoton hos Mike foto. Det ska bli väldigt spännande och roligt med lite "vettiga" bilder som man förhoppningsvis kan göra en förstoring på. Sen på fredag blir det bus4you till Stockholm!! Jag ska ladda med matsäck, en bekväm kudde för ryggen och massa underhållning så de där 6h och 15min kommer nog gå snabbt.

Kram hej

    
FÖRE

    
EFTER
Knopparna är köpta på www.countrybymail.se och beslagen/nycklarna är orginal

Kommentarer
Postat av: Ted

Älskling då:) Du är världens bästa sambo och kommer bli den bästa mamman som går i ett par ullskor. puss

2011-01-26 @ 16:16:46
Postat av: Emma-Mollan :)

Du är så händig Emma, fint blir det! Smulan kommer få det såå bra! :)( Gullig kommentar söta bror ) :)

2011-01-26 @ 16:45:37
Postat av: Linda Mellbin

Oh vad härligt att läsa hur du beskriver hur lycklig du är!!

Det är helt fantastiskt att bära på sin skatt...och ännu härligare när han/hon ligger på ditt bröst för första gången.

När det är dags för förlossningen så har ni en obeskrivlig, spännande resa framför er..!

Så här efteråt så gråter man varje gång av lycka när man tänker tillbaka på den...det onda minns man inte ens :-)

Kram Linda

2011-01-26 @ 17:37:09
URL: http://www.cineron.se/linda
Postat av: Olga

Så härligt att läsa Emma! Dagen "D" närmar sig med stormsteg :)

Sekretären blev jättefin! Vi ses imorgon, förresten :)

2011-02-09 @ 12:00:15
URL: http://http://livetsomdete.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0