Semester del 1

"O nu så vill jag sjunga att sommaren är skön, o träden är så fina o marken är så grön. O blommorna är vackra o höet luktar gott o solen är så solig o vattnet är så vått. O lilla fågel flyger i boet ut o in o därför vill jag sjunga att sommaren är min. O ja vill också sjunga att fjärilar är bra o alla söta myggor dom vill ja också ha. O ja är brun om bena precis som de ska va o därför vill ja sjunga att bruna ben är bra. O ja har nya fräknar o prickigt sommarskinn o därför vill ja sjunga att sommaren är min..."

Hittills har semestern bjudit på växlande molnighet och sol. Vi har hunnit med en vända till Laxvik för sol- o bad, fikat i Karlslund och igår kom mamma och Göran på spontanvisit med motorcykeln och då blev det en liten utflykt till Små Ting, en av mina favoritbutiker. Sedan åt vi middag på Harrys, en mycket lyckad dag! Idag skiner solen med sin frånvaro men jag tycker faktiskt det är riktigt skönt. Kan man bara gå inne i myskläder och fixa med smått o gott. Den gamla stolen jag köpte på loppis ska få nytt liv, men det blir till att skrapa bort den illgröna färgen. Hur kan man måla en antik stol grön?! Imorgon ska vi till Emma o Jan och grilla lite om vädret tillåter=)

På fredag bär det av till Östergötland för en lite längre visit, första anhalten blir Åtvidaberg vidare mot Hannäs där vi ska gå på prylmarknad (jag älskar o samla på skit som Ted uttrycker det), sen blir det Linköping med omnejd, på tisdag far vi till Kolmården med fam Skoglund och pappa & Sussie. Vi har även tänkt Sörping med smultronstället och slussning, jag skulle även vilja ta en tur till Stubbegården o käka kakor. Får se om min andra hälft är sugen;) Slutligen blir det ev en övernattning på något mysigt hotell någonstans på vägen hem...

För övrigt har vi nog bestämt oss för att vara hemma resterande veckorna, göra små dagsutflykter och bara ta dagarna som de kommer... Vi har ju ett dop att fixa med och så fyller Milton 3år(!!) och ska ha kalas..

Puss o go




www.smating.se

   

Någon som är sugen på Rihanna i höst??


Kommentarer
Postat av: Ewelou

När ska ni till Smultronstället??? PUSS

2011-07-13 @ 14:09:09
Postat av: Malin

Åhh, fina bilder och härliga veckor ni har framöver! :) jag kan tänka mig att gå på Rihanna! :)

2011-07-13 @ 14:29:56
Postat av: Helena

om ni har tid får ni gärna komma förbi oss en sväng! Vore så skoj o se lilla Alma!

2011-07-13 @ 20:05:54
Postat av: Isabel

Jag ska också se Rihanna i höst! :) Hoppas allt är bra med er! Så stor Alma har hunnit bli :) Kramis

2011-07-28 @ 20:15:50
URL: http://aizah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0