Semester del 2 - Östergötland

Förra fredagen packades bilen till bristningsgränsen och vår semestertripp till Östergötland startade. Första anhalten blev Åtvidaberg där vi sov två nätter hos mormor & morfar. Vi var i Hannäs en sväng, gick på prylmarknad, där jag fann en jättefin gammal spegel och ett gammalt strykjärn. Besökte även moster och hennes man som flyttat ner till "vår" gamla sommarstuga. På söndagen for vi vidare till farmor & farfar där vi sov en natt i friggeboden i trädgården, supermys! 

På måndagen var jag så trött efter allt farande och Alma var supertrött efter att ha träffat så många nya människor, mitt humör var på bristningsgränsen så Alma och jag bestämde oss för att spendera eftermiddagen med Sara Läckhagen. Var hur trevligt som helst och precis vad jag behövde. Prata av sig lite, fika och Alma tycker mycket om tant Sara så mycket att hon somnade i hennes famn och tillät henne skjuta barnvagnen runt ån;) Det var med splittade känslor som jag lämnade Sara, önskar såå att vi kunde ha en vardag tillsammans fast ändå vill jag inte flytta ifrån Halland och Halmstad, lite vilse i pannkakan ibland.

I tisdags var det dags för semesterns höjdpunkt, KOLMÅRDEN!! Vi åkte skapligt, men vi var inte ensamna. Gick där och strosade bland djuren i närmare sju timmar. Alma sov nästintill hela dagen så vi, eller rättare sagt jag, kunde "leka" av mig.  

Sedan blev det två nätter ute i pappa och Sussies stuga på ön och vår lilla semestertripp avslutades självklart med glass på Smultronstället i Söderköping. 

Igår var vi och firade Milton som blir 3 år på tisdag, det bjöds på ett mysigt kalas.

TACK alla inblandade för att ni ställt upp med sängar och boende under vår lilla semester!!!

     

       

     

     

 

Tog över 150 bilder på vår lilla tripp, det får räcka såhär;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Ååh gumman vilken mysig eftermiddag vi hade! Det var så härligt att få lite kvalitetstid med er och jag och Almisen är ju bästa polare nu =) Ska komma ner till er en helg i höst när vardagen har kommit igång igen, jag lovar! Puss och kram på er!

2011-07-24 @ 21:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0