BVC

Eftersom Alma hade kolik de första 6 veckorna i sitt liv så har vi haft väldigt täta besök på BVC, till en början varje vecka och nu varannan. I onsdags var det dags igen och nu väger vår sagoskatt 5.600g och är 60,5cm lång. Första vaccinationen fick hon också med en spruta i vardera ben. Första sprutan gick kanon, då det var dags för den andra skrek hon sig blå i ansiktet. Tur pappa Ted var med för sånt fasar jag för. Efter lite amning blev hon lugn som en filbunke.

Vår ordinarie sköterska är på semester och istället har vi fått en vikariande äldre variant;) Hon är ju jättesnäll på alla sätt och vis men som sagt lite gammal i gemet. Hon tyckte att Alma väger lite-lite för att vara 3 månader, inte för lite, men lite-lite. Suck! Hon är knappast undernärd vår dotter med de låren och de kinderna;) Hon tyckte iaf att vi ska börja ge lite tillägg på kvällen. Jag kan köpa resonemanget att det blir bra både för min och Almas skull, jag ammar ju fortfarande var tredje timme natt- och dagtid och både min och Almas nattsömn blir störd. Men inte väger hon lite. Se på barnet, inte bara på vågen!

Men att ge flaska och ersättning har minsann inte varit det lättaste. Vi började förra veckan och efter ett uppehåll i helgen provade vi igår igen. Lilla loppan tycker inte alls det är kul och gallskriker. Hon förstår inte riktigt det där med pip o flaska och varför hon helt plötsligt inte bara får sin tutte. Jag ringde och rådfrågade min kära vän Sara och idag ska en anatomisk napp inhandlas, efter den har vi testat alla sorter.

Fortsättning följer...


Rör inte min bappis!


Jag är minsann inte tunn så det så...

Kommentarer
Postat av: Ida

Det kommer lösa sig med flaskan, försök att göra de när hon är lugn o till freds. Ringer ikväll. <3

2011-06-28 @ 11:45:47
URL: http://fruskoglund.blogg.se/
Postat av: Jennie

August har vi anatomisk napp till det funkar super. När Signe skulle ta flaska efter att vara van vid amning i 6 månader tog det lite tid innan hon började äta ordentligt på flaska men efter lite tragglande så=) Nu däremot så slutar hon inte med vällingen utan äter nästan alltid ett mål per natt i alla fall=)Kram

2011-06-28 @ 12:37:43
URL: http://kampan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0