Sommar, sommar, sommar...

Förra veckan bjöd på mestadels sol och jag glömde helt bort att blogga. När jag låg i sängen en kväll så hade jag ett helt blogginlägg i huvudet men när jag vaknade hade jag totalt glömt vad jag skulle skriva, minns iaf rubriken "Funderingar". Får väl se när det inlägget blir av. Det är väl vid såna tillfällen man bara ska starta datorn o bara skriva..

Förra måndagen var det ju Sveriges dag och den firade vi inte något speciellt. Det vara kokande hett här hemma så vi packade picknickväskan och for ut på en roadtrip. Jag uppskattar verkligen att bo vid havet och älskar havsluften och lukten. Men det är något speciellt med sjöar, en spegelblank sjö där man kan ta ett nattabad. Dessutom är det smidigare med barn vid sjön, lättare hitta skugga, slippa släpa på parasoll och inte sand i hela barnvagnen. Nåja, vi åkte iaf först till Tostarpasjön som är huuur mysig som helst. Vi var helt ensamma tills familjen huligan kom på besök och la sig precis bredvid, spred ut ALLA sina grejer och kedjerökte. Jag har INGET emot andra barnfamiljer på något vis men när hela stranden är tom så behöver man ju inte lägga sig precis på oss?! Så vi packade faktiskt ihop och drog vidare till Brearedssjön i Simlångsdalen. På något sätt gillar jag Simlångsdalen, mysigt, nära till sjön, gemytligt. Men Ted är svårövertalad=) Där doppade vi oss och fikade vidare. Alma sov i vagnen i stort sett hela dagen förutom amningspauser i skuggan. Älskade, underbara lilla tös!

Resterande delen av veckan bjöd på lunch med kollegorna, BVC-besök och fika med Kristina. Jag har alltid sagt att bara för att vi skaffat barn så ska det minsann inte hindra mig att vara social. Men i torsdags när vi skulle in till stan var jag tveksam, regnet ÖSTE ner, Alma var övertrött och jag likaså. Men skam den som ger sig, på med regnskydd, regnjacka och in med nappen.. Var helt klart värt priset! Tack Kristina för en lyckad fika, måste vi verkligen göra om!!

I lördags var fam Skoglund här, killarna åkte och fiskade och Ida o jag fick kvalitetstid. Planerade dopet, snackade hus och skvallrade. Precis som det ska vara=) Igår så organiserades det i förrådet, vi behöver verkligen mera garderober och förråd!!! Va me skit jag samlat på mig=) 

Imorrn ska vi på promme med BVC-gruppen, på onsdag kommer Emma o Mathilda och på torsdag packar vi väskorna för en långhelg i Linköping! Lääängtar! Ska försöka få till ett inlägg innan dess så ni slipper sån här marathonläsning!

Sol i sinne, brun inne!

     
Tostarpasjön

   
Brearedssjön

 
Balkonghäng med kusin Melker, Milton ville inte vara med på bild

   
Älskade Alma!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Tack för en trevlig pratstund :). Vi hörs framöver! Hälsa Alma! Kram

2011-06-13 @ 18:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0