Att sörja en fd bil, köpa ny bil och en dag närmare vår älskling

Denna helgen har varit jättemysig och vi har för första gången på säkert två månader bara varit med varandra. Helt fantastiskt! Fredagkvällen bjöd på egengjorda hamburgare med klyftpotatis och soffhäng. I lördags åkte vi till Varberg och provkörde samt KÖPTE en ny bil=) O den är så fin så, Ted lämnade den hemma så jag har tid att bekanta mig med den idag, så jag skulle kanske ta mig en tur. Måste ju bara vara vi tjejer som sörjer f.d bilar, för jag saknar saaben! Det var vår första gemensamma bil och den har vi haft på så många roliga och underbara äventyr och den bär med sig så många minnen. Men jag kommer nog älska passaten också i sinom tid. Den är jättefin, ny och luktar gott så bättre kan det ju inte bli. Efter att vi crusat runt i nya bilen så avslutades lördagen med en film (Last stop 174, verklighetsbaserad och kan varmt rekommenderas) och lite klämmackor,alldeles precis lagom dag. Igår så tog vi en tur till stranden, har ju varit hur fint väder som helst i helgen och nu riktigt längtar man till våren!! Vi gick en promenad, satt och solade oss och kände oss allmänt nykära.

Helgen har gått sakta men det har varit jätteskönt att bara vara med varandra. Det känns som att vi lever i en ständig längtan. Men på något sätt har jag vant mig vid det här nu, det känns som att jag alltid ska gå omkring och vara gravid. För varje värk som kommer så väcks hoppet men så blir det inte mera och då blir man besviken. Så nu ska jag bara vara, njuta av varje minut och ta det som det kommer. Allt är fixat och klart, igår monterades även bilbarnstolen in i bilen. Den här veckan ska jag se om jag ändå inte ska unna mig en klippning, ansa manen lite innan man blir mamma på heltid. Någon halmstadbo som kan rekommendera någon billig och bra frisör? Den jag brukar gå till har smyghöjt priset även om hon är fantastiskt bra..

Nu blir det att fixa o dona lite hemma, ta en svängom med snabeldraken och så kanske en tur med nya bilen.

Ha det gott!


Nya bilen

     
Promenad på Östra Stranden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0