Sleepless in Fyllinge

Det är inte många timmar sömn jag får om nätterna, sover oroligt, hostar, snorar, uppe gånger flera och kissar, har förvärkar osv. Men i graviditetskalendern står det att det är ett sätt för kroppen att ställa in sig på vad som komma skall. Att vara mjölkmaskin dag som natt. Så jag ser det ändå ganska positivt. Jag sover på förmiddagarna och sen kan jag ändå gå och lägga mig i vanlig tid vid 22 tillsammans med Ted.

Igår var jag på anestesin och de gjorde en plan, in case of, och det känns jätteskönt för nu vet vad jag vad som händer och sker utifall det inte går som "vanligt". Efter besöket tog jag en tur till jobbet och det var riktigt skoj att återse arbetskamraterna. Just nu känner jag mig så full av energi så igår hade jag lätt kunnat jobbat ett pass. Synd att magen är ivägen och att det finns massa basilusker på sjukhus. Nu har jag även tagit oskulden på nya bilen och varit ute och kört själv=) Jag tror nog vi kommer att komma bra överens så småningom, men jag saknar en vanlig handbroms...

Idag skulle jag ha bakat kanelbullar, men med tanke på att jag nyser var och varannan minut så tyckte jag inte det var så lämpligt så det får bli imorgon. Istället har jag rensat och organiserat Teds garderob, mycket roligare än sin egna. Dessutom är min så proppfull så jag vet inte hur jag ska kunna organisera.

Nu har jag bäddat om bebisens sängar, dammat i bebisrummet och packat klart BB-väskan samt vår väska så nu smulan får du jättegärna komma ut. Jag är superduper redo!! 8 dagar till BF, jag är skeptisk till barnmorskans utlåtande.

Det vankas storm vilket innebär ännu färre timmar sömn, jag hatar när det blåser och knakar o brakar överallt. Kan nog faktiskt säga att jag är rädd för det. Hoppas jag får något annat att tänka på=)



Underbart skön amningströja från boobdesign (www.boobdesign.com), kan verkligen rekommenderas!! Den åkte direkt ner i BB-väskan

    
Fick paket i brevlådan igår=) Tack söta Sara Läckhagen!!

Kommentarer
Postat av: Zara

Ooh, vilka söta kläder du fått av Sara!

Det är ju supermysigt när det stormar lite, jag önskar att det knakade lite i vårt hus så man fick njuta lite.(:

Hoppas h*n kan komma snart!

2011-03-10 @ 15:41:15
URL: http://nogg.se/zowo
Postat av: Ewelou

Låter ju "bra" för våran del att bäbisen inte vill ut än ;) Får se om vi kan åka upp i helgen, för mamma är nog på väg att bli sjuk om det inte vänder.. Du kan ringa henne ikväll o se vad hon säger om du vill :) LOVE! <3

2011-03-10 @ 15:41:27
Postat av: Malin

Åhh! Fin tröja vännen. :) igår hade jag porr i magen å kollade på telefonen säkert 30 gånger på jobb...haha...bara väntar på samtal/sms från dig ;) hoppas du mår ok trots lite för lite sömn...tänker på dig och längtar tills vi ses nästa gång. Då är dessutom lilla bebis med...wiii! Puss

2011-03-10 @ 16:20:06
Postat av: Ida

Kom ut nu bebis!!!!

2011-03-11 @ 09:10:57
URL: http://fruskoglund.blogg.se/
Postat av: Malin

Hahahaha...Såg nu att jag skrivit "porr i magen" och det hade jag ju INTE... ;) Pirr i magen skulle det såklart stå...Jäkla i-phone...

2011-03-11 @ 21:12:01
Postat av: Isabel

Nu är det ju inte alls långt kvar tills ni får ha er lilla kotte hos er :) Vad spännande! Jag håller tummarna för att allt ska gå bra när det väl är dags! :)

2011-03-12 @ 01:26:13
URL: http://aizah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0