En onsdag närmare jul

Idag har julmusiken dånat i högtalarna och Alma har diggat och skrattat högt. Ursäkta att det blir lite glest mellan inläggen men fokus ligger på att få Alma att äta. Hon har nästintill matvägrat sen jag slutade amma, ingenting har passat den lilla fröken, knappt gröten som hon annars älskar. Men så igår tog hon äntligen flaskan, med ersättning, välling är fortfarande inte populärt. Så nu blir det en flaska ersättning per dygn och så får hon äta "vad hon vill" under dagarna. Vägning på självaste luciadagen för att se så hon inte gått ner i vikt. Så idag vaknade jag med ny inställning och hon har fått i sig en hel del, skönt! Klart man blir en surpuppa om man inte äter men nu så ska vår lilla surpuppa få semester och återkomma som en glad och pigg tjej igen.
  
Idag var det terminsavslutning på babysimmet, diplom tilldelades och så dök vi och plaskade massor en sista gång. Nu tar vi jullov men återkommer i januari fast då till nästa nivå, Sjöstjärnan! Köpte även undervattensbilderna som togs förra veckan, tokig hon ser ut vår lilla tjej.
   
Under eftermiddagen satte jag igång med lussebullsbak medan Alma, helt utmattad efter simmet, fick sova ute. Pappa Ted har införskaffat babyvakt med vibrator (prylnörd) så nu kan jag väsnas bäst jag vill inomhus utan att behöva fundera: "tänk om hon ligger där ute och gallskriker och grannarna tänker vilken värdelös mamma jag är". För nu vibrerar den och väsnas så fort hon gör det minsta ljud och jag kan dammsuga och/eller köra bakmaskinen i lugn och ro. 
  
Julkänslan börjar infinna sig, väntar dock på snön fast jag skulle nöja mig med minusgrader och frost:)
 
Fick paket på posten idag, världens bästa mormor har stickat världens finaste sockar till mig, Alma och Melker<3


Extra mycket bilder då det antagligen kommer dröja till jag skriver igen..




Kommentarer
Postat av: Zara

Hahahaha, undervattensbilden var ju klockren! Och vilka fina sockar, världens bästa mormor!<3



2011-12-01 @ 09:41:14
URL: http://nogg.se/zowo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0