Förändring

From igår och fram till jul så blir det INGET mera godis, inget fikabröd, ingen oboy, ingen marmelad till helgfrukosten, ingen läsk ingen snabbmat, inga bakade potatisar, inget snacks osv osv. För ska jag gå ner 4kg fram till jul så måste jag ta tag med hårdhandskarna! Så nu ber jag ödmjukast mina vänner att ha förståelse och respekt för att jag kommer tacka nej till bullen, fikabrödet eller den "onyttiga" lunchen. För inga undantag är tillåtna!! Frukt är hädanefter mitt godis! Så det var förändring nr 1 i mitt liv. Som belöning ska jag spara ihop och ge mig själv en ny vinterjacka, en Odd Molly för det är jag f-n värd! Nr 2 är hemmet. Jag håller på o gör om och förändrar för att få de lite hemtrevligt, känna att jag kan stå ut med att bo i en lägenhet ovanför ett rökmonster som behagar piska mattor precis lagom när Alma ska sova ute! Och för att vi faktiskt har en fin lägenhet som duger alldeles lagom just nu så vi behöver inte stressa med att hitta vårat hus. Den sista förändringen gäller bloggen. Jag ska ju skriva blogg om mitt liv som mamma. Dessutom vill jag att min blogg ska ha en personlig prägel, spegla MITT liv och ingen annans, vara lite annorlunda, kunna skiljas från mängden och inte apa efter andra. Det finns alldeles för många bloggar som liknar varandra och jag vill inte tillhöra den kategorin.. Så nu har bitterfittan sagt sitt=) Jag gillar förändringar, får se om jag vågar förändra min frisyr också...

I helgen åkte Alma på en ordenligt förkylning som nu börjat avta. Och trots att hon haft feber, varit knallröd i ögonen så har hon varit samma, vanliga bebis. Tänk om man själv kunde ha den energin trots att man är sjuk! Så gårdagen var vi bara inne och mös förutom spökhusvisningen. Det blir inget med det lilla torpet, alldeles för mkt att göra och sjukt lågt till tak. Varken Ted eller jag är ju särskilt långa så vi hade kunnat bo där, men gäster hade inte varit o tänka på. När jag gick och lästa broshyren där inne så gick jag rakt in i takkronan, auch! Då är det lågt till tak. Men alldeles för mkt renovering och utbyggnation för det priset..

Nu ska jag fortsätta spela luftgitarr, för när jag gör det så slår Alma i bordet eller golvet så vi har vårt egna lilla band. Hon på trummor och jag på gitarr, vi kommer göra succé! Är det ngn som vill joina på piano eller bas är ni välkomna;)

  
I lördags blev det kvalitetstid med min BÄTTRE hälft


Liten förkyld tjej

 
Trots sjukdom kan man lika titt-ut med bordsunderlägget


Kommentarer
Postat av: Maria

Lycka till med förändringarna och du får gärna påminna mig också om att tacka nej :) Vilka fina tallrika ni åt på vid er lilla kvalitetsmåltid :)

2011-11-01 @ 14:11:20
Postat av: Heléne Johansson

Heja Emma! duktigt om du fixar det, skulle jag aldrig, jag har ingen karaktär. Vad fint ni har, och söta lilla Alma får vi hoppas blir bra snart, kram på er, och hoppas vi ses snart. :)

2011-11-01 @ 14:38:17
Postat av: Cissi

Haha häxa surtant! :) snart gymmet, nu ska kilona bort. Heja heja

2011-11-01 @ 14:52:27
Postat av: Zara

Heja heja!<3

2011-11-02 @ 11:43:13
URL: http://nogg.se/zowo
Postat av: Jennie

Sv:Tack. Egentligen är det inte så mycket jag gör. Har ändrat vanor (godisvanor). Har gett mig själv totalt godis-läsk och kakförbud tills jag är nere till det jag vill. Kallar det suntförnuftmeoden. Maten har jag inte ändrat något direkt mer än att jag håller mig borta fråm skräpmat och så spelar jag bandy en gång i veckan. När jag nått mitt mål ska jag tillåta mig goda saker ibland men med måtta=) Ha det bra. Kram

2011-11-08 @ 12:55:53
URL: http://kampan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0