Tandläkaren

Idag har jag varit hos tandläkaren för första gången på fyra år! Förutom alla dåliga ursäkter och undanflykter såsom att jag var fattig student, flyttade, blev gravid osv. så har jag nog nu kommit till insikt med varför jag inte gått tidigare, vad det är som gör att jag ogillar tandläkaren så mycket. För det första är ju inte väntrummet världens mest inbjudande plats. Kontorsstolar, inramade affischer och en glasmonter med sötsaker man bör undvika för att inte få tandtroll. De skulle behöva piffa till det lite om man säger så. Sen har vi då själva undersökningsrummet. Kalt, sterilt och en gräsligt plottrig plansch i taket med massa lull-lull som man knappt ser vad det är. Men det värsta av allt är nog tandläkarspråket! Jag känner mig totalt utelämnad och korkad när jag ligger där och gapar och hoppas att de inte tänker "fy fan som det ser ut i den här munnen" och "usch, det var den värsta andedräkten hittills idag". Och så pratar de på.. "distalt 4-7 en 8", 3-3 basalt" osv. Jag begrep inte ett dugg mer än att jag fått mitt livs första hål som jag ska tillbaka och laga nästa år. För övrigt hade jag väldigt fina tänder för att ha haft piering i tungan, kedjerökt under tentaperioderna och tröstätit smågodis när egot tagit över. Så jag är nöjd! Men ser inte fram emot 2 januari då man åter ska kliva in i den mystiska tandvärlden...fy!

Alma kan nu titeleras som frisk. Skönt! Hon är sitt gamla vanliga jag och idag fick hon bada för första gången på en vecka och blev så glad så både mamma och pappa blev dyngsura. Nu har hon somnat, för andra kvällen, av sig själv i sin säng.

Nu är det slut med sjukdomar här hemma, nästa vecka ska vi bli sociala igen och aktivera oss. Komma igång och ladda inför en NY månad..


Fredagsfinis!

Kommentarer
Postat av: Nea

Åh vad söt hon är :-) Äntligen passar tunikan ;) Älskar och saknar er!!! <3

2011-11-19 @ 13:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0