Toktorsdag, finurligfredag, lyxlördag

I torsdags låg vi åter nerbäddade i soffan. Suckade miljontals gånger över att jag lyckats smitta Alma. Vilket iofs var ganska oundvikligt eftersom vi lever så sammansvetsade. Blev iaf ett par timmar på balkongen i höstsolen. Alma sov gott i åkpåsen i vagnen och jag hade kurat upp mig mot väggen med en go filt och Mons Kallentoft. Kände mig inte helt på topp när Ted kom hem men jag sparkade mig i baken och gav mig iväg och STOR handlade. Väl hemma var tokigheterna i full gång och Alma skrattade högt. Pappa är bäst! Vi fortsatte busa och stoja, både i ICA-kassen och badbaljan och sen somnade hon så gott. Dock vaknade hon vid 22 och då tänkte vi ge vällingen ett försök (igen) och efter det ville inte Alma somna om utan somnade 02.34!!!. Vi laddade batterierna till kl 8.30 sen var vi igång igen.
  
Fredagen började inte som vanligt och Alma var sig inte lik. Mycket ledsen liten tjej med ilsket röda blöjeksem, men efter att ha ringt runt till halva regionen fick vi äntligen tag på syster Karin som hjälpte oss, fick göra blöjbytet till en lek och när Ted (Konstapel Blöja) kom hem var livet genast bättre. Ibland får man vara finurlig;) Efter lite fix och trix framför spegeln och med barnvakterna (mamma & Göran) installerade så åkte vi sedan för första gången sen förlossningen själva i bilen. Destination: Wild West och firmafest med Teds jobb Bravida. Mums! 260 pers och HÖG ljudnivå dock väldigt trevligt, väldigt konstigt utan barn men väldigt behövande. Efter 5h utan Alma hade jag abstinens och vi åkte hem. Allt hade gått prima och prinsessan sov så gott. Tusen tack! 
  
Dagen har spenderats på stan. Ted fick köra lyxvolvon med mammas inställning att han säkert skulle vilja köpa en han med sen. Men den här karln sväljer nog inte sin stolthet och köper en volvo i första taget. Men det är roligt att åka stadsjeep:) Blev lite shopping och mysig fika och sen åkte vi hem för att äta lyxig lördagsmiddag.

Har varit en fantastisk helg såhär långt och imorgon åker vi till Markaryd för att fira Teds far som fyllt år och så är det ju Antik- och samlarmarknad.. Kanske jag finner något till min Kockumsamling eller en tallrikshylla...

Nu blir det "Så mycket bättre"

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0