20 oktober 2011

Vaknade av haglet som small mot rutan och jag trodde för ett ögonblick att den skulle krossas. Alma låg och smilade mot mig och är nu 7 hela månader, väger 7340g och är på pricken 67cm lång. Mammas och pappas fina flicka börjar bli stor. Igår drog hon sig upp mot tvättkorgen så då kände jag att det var dags att sänka spjälsängen. Annars går det framåt med allting. Hon kan åla sig baklängas på golvet, har fått två tänder, sitter själv utan stöd utan problem och äter numera både frukost, lunch och kvällsmat. Mellanmålen består fortfarande av bröstmjölk men ska sakta börja bytas ut mot "vanliga" mellanmål. Vi har det fortfarande lite strängt på nätterna med mycket ledsamhet och ska därför till helgen eller nästa helg testa att låta Alma sova i eget rum så hon inte störs av mamma och pappas snarkningar. Men då MÅSTE babyvakt inhandlas för jag med mitt kontrollbehov skulle nog inte sova ett dugg ändå=)

Idag har vi varit och grattat Almas kompis Agnes på 6-månadersdagen. Åt god lunch och snicksnackade. För övrigt har veckan bjudit på allt möjligt. bl.a trevlig lunch hos Maria och Arvid och så babysim förstås. Förra veckan blev det inget då jag inte kände mig så alert och Almas näsa rann lite grann. Så efter två veckors uppehåll var Alma överlycklig att få hoppa i plurret. Dyken går bättre och bättre även om kallsuparna fortfarande avlöser varandra. Blir att avancera till sjölejonet till våren för det här med babysim är verkligen något Alma älskar!

Imorrn är det fredagsmyyyys och till helgen blir det middag hos fam. Karlsson/Bengtsson. Hoppas det blir fint väder så vi kan gå lååånga promenader och inviga åkpåsen=)

Nu ska jag varva ner med ett kopp te efter ett hårt gympass.

 
Bada,bada... det bästa som finns!

 
Morgontrött fis som inte vill visa tänderna när mamma ska fota

 Borsta tänderna måste man ju, så det inte kommer några små tandtroll...

 Det haglade ordentligt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0