Kanelbullens dag

På förmiddagen blev det en härlig höstpromenad tillsammans med Cecilia och Agnes. Vår termometer har fått tuppjuck och skiftande mellan 12 och 17 grader ute. När jag  hade satt Alma i vagnen insåg jag att det nog var den lägre graden som stämde. Nu börjar det bli kallt och höstigt på riktigt.

Efter promenaden blev det lite lunch hemma hos oss och småtjejerna lekte på golvet. Så roligt att se att de fått intresse för varandra. Alma är duktig på att "härja" när Agnes leker med hennes grejor. Det kommer bli en bestämd lite dam det där. Sedan satte vi igång med bullbaket. Men våra små töser var inte riktigt med på noterna utan valde att bli övertrötta båda två. Efter lite om och men så blev det iaf 36 st kanelbullar och mammorna kunde sitta i lugn och ro och prata. Sedan lämnade jag pappa och barn hemma och åkte iväg och körde ett hårt pass på gymmet, superskönt!

För ett tag sen vann jag en tävling på www.sötnöten.se på facebook och idag kom vinsten. Ett par supersöta byxor! Jag lade till några kronor och fick Almas namn på baken. Kommer bli urgulligt när hon börjat krypa. Nöjd!

Imorrn blir det simmet och den här gången ska pappa vara med och bada, jippi! Sen åker vi och fam Karlsson/Bengtsson till Ullared för lite shopping. Strumplådan gapar tomt=)

Hejs!

 Hon smiter
 Hon sover
 Och hon blir överlycklig över att få broccolipuré till lunch
  Vinsten från Sötnöten
 


Kommentarer
Postat av: Jennie

Gillar hon broccoli? Jag gjorde det till August igår men han har inte smakat det ännu. Det får bli lunchen idag=) Hur gör du din? Trevlig helg! Kram

2011-10-07 @ 07:18:16
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Zara

Oooh, hennes finaste leende, blir helt varm i kroppen!<3

2011-10-07 @ 13:17:27
URL: http://nogg.se/zowo
Postat av: Jennie- Inredningsglad småbarnsmamma

Tack..Det lät ju smidigt och bra. August gillade min variant med. Åt nästan upp hela burken=) Kram

2011-10-07 @ 19:10:57
URL: http://kampan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0