Sköna soliga söndag

Idag har det varit fantastiskt höstväder och vi har njutit till fullo för imorrn sägs det att kylan ska slå till. Fam Skoglund var på genomresa och stannade för en fika. Ida hade lovat Ted en tårta då han klarade jaktexamen och imorgon fyller han ju år så bättre sent än aldrig. Tårtbakat blev det och kusinerna fick busa av sig. Tack för ni tittade förbi! Efter besöket tog Alma och jag en låångpromenad i solen, underbart. Fastnade i alla mina hundra tankar som rör sig för tillfället och som gör att jag blir mer eller mindre coco ibland. Är det inte det ena så är det, det andra.

Gårdagen blev en riktig familjedag. Hade mysfrukost med tända ljus, dimman låg tät ute men slutligen lättade den och vi tog en skön höstpromenad. Eftermiddagen/kvällen kalasades det i Markaryd. Den blivande 26-årigen hade beställt rockyroad-brownies till efterrätt så efter Emmas jättegoda tacopaj smällde vi i oss dessa kaloribomber. Ted fick sin efterlängtade kaffemaskin och Alma fick jättesöta kläder från Lundmyr of Sweden i 6-månaderspresent. Tusentack för en trevlig kväll! Hemfärden gick i snigelfart då dimman återigen tätnat. Jag såg baske mig inte ett skit i filmjölken men vi kom hem hela vilket är huvudsaken.

Nu har jag verkligen landat i mammarollen. Det tog mig 6 månader men nu är jag kanske där. Känner mig tryggare och lugnare som mamma och kan verkligen njuta till 110%. Visst får man lära sig nya saker varje dag och aldrig kommer jag bli en fullfjädrad mamma. Men just nu känns det bra! Glädjs åt det jag har istället för att tänka på det jag inte har eller skulle vilja ha!

Jag är rik på kärlek, jag har min familj och det räcker nog!

 "Spelar" ps3 med pappa
    Är det kalas så är det!
 Akta dig pappa så jag inte kör på dig!

Kommentarer
Postat av: Ida

Myyyyys är vad det är :) Saknar Er redan <3

2011-10-02 @ 22:26:12
URL: http://fruskoglund.blogg.se/
Postat av: Emma N

Tack för ni kom Emma, det var verkligen super trevligt att ni kunde komma :) Rocky Road-brownisarna var verkligen pricken över i:et! :) kram kram

2011-10-03 @ 09:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0