Förkylningstider

Med hösten kommer de vackra färgerna på träden, mystiden med alla ljus, koftor och tofflor och så självklart förkylningarna. Och nu har mamman i hushållet blivit förkyld. Jag som äntligen var på G, kände mig starkare än någonsin igår på promenaden och flåsade inte än enda gång. Och vad händer? Joo, supertäppt i näsan igår kväll. Värk i kroppen under natten, svettningar ala grande och nu drippdroppar det från näsan och nysningarna avlöser varandra. Jag vill INTE smitta Alma! Och jag känner verkligen inte för att bli sjuk!!

Gårdagen blev iaf lyckad och Alma fick en liten namnsdagspresent av farmor och fastrar. Skulle ju vara nyttig och äta fruktsallad men svärmor hade med sig bulle så det blev en bit. DISCIPLIN!! Alma fick faktiskt en present från oss också (inte alls bortskämd) men kläder behövs ju alltid!

Händer ju alltid massa märkliga saker när vi promenixar och igår när vi kommit in på affären och jag står och trixar av regnskyddet så kommer det fram en farbror och kikar ner på Alma och säger: "En ny liten medborgare?" Och jag svarar: "Nae, hon är inte så ny faktiskt", farbrorn: "En sån söt liten grabb, måste vara (tänker och kliar sig i huvudet) iaf 4 månader" och jag kontrar ju självklart med " Jaa, det är en fin flicka vi fått men faktiskt så är hon 5½ månad" då säger farbrorn: " Jahaja, inte så stor men välkommen till världen iaf". Sen var det en barfota man som sprang omkring inne på Coop o snacka danska... Det är bra konstigt folk här alltså.

Neh, nu ska jag passa på o vila medan Alma gör det och sen ska vi ladda för fredagsmys!!

 Broccolipuré är riktigt gott! Helst om man får kladda lite själv..
 Shopping m mamma är sådär skoj
  Namnsdagspresenter
 Jamsingen passar perfekt nu när dagarna startar runt 7


Kommentarer
Postat av: Zara

Hahahahaha, det verkar som att det alltid händer roliga saker, som när du fick squashen, hahaha! "Medborgare", hahahahaha!



Längtar tills vi ses!<3

2011-09-09 @ 10:44:29
URL: http://nogg.se/zowo
Postat av: Zara

Och krya på dig såklart!<3

2011-09-09 @ 10:44:41
URL: http://nogg.se/zowo
Postat av: Jennie

Vilken söt pyjamas..Det där med gissa åldern på de små verkar inte alltid var så lätt..I mataffären häromveckan frågade en tant om Signe och August var tvillingar=)

2011-09-10 @ 11:02:40
URL: http://kampan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0