Provocerad

Neh, jag är inte den som är den när det gäller olika bantningsmetoder. Är själv inte sen med att testa något nytt rön och se om det ger bra resultat. Det är en grej att banta sig till ett mål som man har men att ändra hela ens livsstil och bli nästintill besatt kan ju inte vara sunt. Jag testade Atkinsmetoden för 5-6 somrar sen och rasade 7kg på nolltid men fick en satans huvudvärk som inte går att likna vid något och humörsvängningar på köpet. Det var inte värt det!

Nu har självaste Katrin Zytomierska, sveriges provokatör lyckats. Och hon skulle säkert njuta av att se mig just nu för det är väl just detta hon vill. Provocera! Hela den här förbannade LCHF-cirkusen har gjort mig så upprörd. Som jag skrev innan så självklart har man ett mål så fungerar metoden. MEN! Vete, råg och havre har vuxit på landets åkrar i åratal. Potatis, rödbetor och andra rotsaker har odlats i oändlighet och frukt som äpple, päron, plommon och körsbär är väl vi i Sverige uppväxte med? Men frukt är ju godis,blabla... Vad vi däremot inte behöver är alla dessa jvla tillsatser, konserveringsmedel och sifferkombinationer. Var försvann det sunda förnuftet, tallriksmodellen, motion, bra råvaror, regelbundna måltider, äta med måtta och att laga mat från grunden? Man kan väl dra ner lite på det goda ex. kolhydrater och öka lite på motionen istället? Colaträsket och SOCKER kan vi också klara oss utan men när slutade vi leva? Man ska väl kunna unna sig utan att behöva träna arslet av sig? Vi lever en gång och jag tänker inte ligga i graven och ångra att jag bantade hela livet! 

Jag har läst den här damens blogg i flera år men nu vet-i-fasen. Men slutar jag läsa så har hon o andra sidan vunnit och det tänker jag inte tillåta! I ett klipp (http://tv.expressen.se/noje/halsobikten/1.2098685/halsobikten---katrin-zytomierska) när hon precis fått barn OCH ammar, öppnar de hennes kyl och ser en flaska vitt vin.. "den där, ää det är så få kalorier" KALORIER!? Du ammar ju!!! Finns fleeer skräckexempel i det klippet. 

I ett inlägg i hennes blogg beklagar hon sig även över "en tjockis som står i tvn och gör munkar", livsfarligt med munkar som innehåller vetemjöl o socker o blablabla. Men stäng av tv:n då om det är så farligt! Och så igår kom det ännu ett jädra dietsnackinlägg: "Men vad har hänt nu då? Vad händer med alla när de slutar på en diet? Pluffsis. Det händer inte med LCHF. Ha ha ha, sjukt kul att hon går runt och skryter med att hon tränat... okej jag ska sluta mobbas. Ha ha ha....jag kan inte.." finest.se/katrin 

Men som sagt...nu njuter hon säkert. För nu är jag upprörd! Lev sunt! "En timmes motion varje dag och du kan äta vad du vill" säger Morberg. Jag gillar Morberg, jag håller med han.

Over and out
/ Gräddbullen;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

I love you just the way you are! Fina Emma <3

2011-09-07 @ 10:09:46
URL: http://fruskoglund.blogg.se/
Postat av: Zara

Jag håller med Morberg och alla som förstår vikten av att röra sig, det är det som är problemet för många. Äta lagom stora portioner, äta godis en dag i veckan och kombinera det med rikligt med motion så kan man lyckas.



Däremot har jag själv märkt att det är svårare att gå ner i vikt ju äldre man blir därför försöker jag hålla mig till GI så gott det går men njuter självklart av annat under helger.. än så länge har jag inte droppat ett kilo av GI utan det är motionen som måste komma igång också. Realistiska mål och en sund väg dit.



Jag hatar Katrin så sjukt mycket och pallar inte läsa en rad av vad hon har skrivit, gör inte det du heller!



Håller med Eda, men är det så att man själv är missnöjd så kan man alltid kämpa, så länge det är för ens egna skull och för ett bättre välmående. Heja heja!



LOVE!<3

2011-09-07 @ 13:10:13
URL: http://nogg.se/zowo
Postat av: Emma Jö

håller med! Tror inte heller på värsta dieter! Tror på att leva som man alltid gjort och äta "normal kost" och unna sig gott ibland + motion givetvis. Det är ju så det alltid varit, det är ju som du skriver alla tillsatser man ska akta sig för! Jag läser inte hennes blogg, klarar inte av henne! Minns jag läste något om när hon precis fått barn som jag blev så irriterad på! Usch. Vi får boka in en träff snart, med Maria L med! KRAM

2011-09-07 @ 22:18:34
Postat av: Jennie

Morberg är bra och det kan vara riktigt kul att laga mat från grunden och galet mycket godare (oftast). Testade hemmagjord pasta häromdagen. Var inte gott men kanske att jag gör dom som taglitelle nästa gång och att det kan funka=)Kram

2011-09-08 @ 07:11:02
URL: http://kampan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0