Babyrytmik Hjärta Babysim

I måndags var vi på stadsbiblioteket och testade babyrytmik. Sjöng, ramsade, spelade maraccas och dansade. Mycket lyckat och uppskattat av fröken Nilsson och ska definitivt göras nästa månad också! Efteråt gick vi med Maria och Arvid i snökaos för att fira Arvids ½årsdag. Myspys!

Igår var det alla hjärtans dag, i år bestämde vi oss för att inte "fira" det och istället gick vi på husvisning och sen sen for jag och tränade, 4,82km. Nu är det nära;) Men jag har endast gått ner 0,2kg från förra veckan vilket inte ens är värt att nämna, huvudsaken det inte var plus iaf. Nästa vecka blir det att lägga i en högre växel och på med disciplinbältet igen.. Huset var för övrigt riktigt, riktigt fint. MEN (det finns allt massa men i min värld) planlösningen på nedervåningen var märklig och med det utgångspriset var det inte värt det. Vi fick även vår lägenhet snabbvärderad och det känns som att vi kommer få bo här för alltid. Jag ska verkligen inte klaga för jag har ju trots allt tak över huvudet.

Idag har vi varit och plaskat i simhallen. Trodde inte det skulle bli något bra alls idag då Alma inte sovit så bra ett par nätter och därmed varit lite småkinkig dagtid. Väl i vattnet var den lilla surpuppan som bortblåst.

Vilken vinter det blev, till och med snöklädda träd! Jag som räknat med att våren var på intågande beställde lite nya kläder till Alma som nu vuxit ur strl 68 och därmed inte har så mkt i strl 74. Jobbigt läge för en shopglad mamma;)

Imorrn ska vi testa öppna förskolan inne i stan och på kvällen blir det husvisning och träning. Varför ta det lugnt??

-Emma
   Vår? Vinter!
   Små matlådor till liten människa och nya böcker till husmoder;)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej.När jag skulle ner mina kg så upptäckte jag att det var lite varannan vecka. Det kunde typ vara 2 hg ena veckan och sen kunde vara 1 kg nästa..Skumt egentligen. Lycka till! Kram

2012-02-19 @ 19:22:29
URL: http://kampan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0