Jobb

Sådär, äntligen. Nu kan jag säga det för nu är det inget hemlighetsmakeri längre.. Jag har fått ett NYTT jobb!! Från och med den 1 juni är jag sjuksköterska på infektionskliniken. Jag har i snart tre år arbetat på lungmedicin, trivts som fisken, lärt mig ohyggligt mycket och utvecklats som sjuksköterska. Dock fick jag innan min mammaledighet en natt-tjänst vilket passat mig mindre bra och jag har därför nu sökt mig vidare. Kommer sakna alla goa arbetskamrater, men vi jobbar ju fortfarande inom samma region så vi kommer garanterat ses ändå. 

Mitt stora mål i livet kommer alltid förbli ambulansen men än känner jag mig inte redo för det. För det första krävs en vidareutbildning, för det andra så tycker jag att jag behöver mera erfarenhet av sjuksköterskeyrket i sig för att klara av ett så omfattande arbete som just inom ambulansen och för det tredje så passar inte ambulansens arbetstider med småbarnslivet. Summan av kardemumman: Jag kommer börja på infektion och hoppas verkligen att jag kommer trivas, jag kommer lära mig massa nytt och få nya erfarenheter, därefter kommer jag ta ställning till vilken vidareutbildning jag vill gå.

Arbetslivet är långt och jag vill se och lära så mycket som möjligt!!

- Emma


Kommentarer
Postat av: Nea

Härligt att höra! Hoppas du kommer att trivas bra!

<3

2012-02-27 @ 17:24:16
URL: http://neagruppen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0