Fokus

Har återigen haft några bloggfattiga dagar. Anledningen är att vår dotter behagar sova väldigt dåligt nattetid. Sen den lilla fröken lärt sig stå så kan hon vakna mitt i natten, ståendes i sin säng, slänga ut en napp och gapa rakt ut. Hon är inte ledsen, bara upptäckt det fenomenet att hennes röst kan göra många olika ljud i olika ljudnivåer. Detta har då ställt till det lite för hennes föräldrar som inte alls är lika sugna på att ha gapkalas mitt i natten. Vaggvisorna och vällingen har avlöst varandra. Återstår att se vad denna natt har att bjuda på. Kanske dags för smulan att få flytta in i sitt rum?

Sen har jag varit väldigt fokuserad vid att komma in i GI-tänket. Har kommit igång ordentligt och känner att jag fått bättre koncentrationsförmåga och att kroppen börjar dra ihop sig. Vet ju att jag inte ska fokusera på vågen men det är ändå de där sambokilona som måste väck. Jag mäter min kropp på diverse ställen första måndagen varje månad, så snart är det dags. Det är långt kvar men jag ser ett mål och snart sitter bikinin som en smäck.

Igår startade babysim termin två, Sjöstjärnan. Alma hade nog glömt bort att hon ska stänga munnen när jag säger "dyk" för kallsupar blev det flera av. Men efter ett par hopp och dyk gick det galant och att hänga på mammas rygg var en spännande upplevelse.

Idag fredagsmyser vi på en torsdag...

-Emma

 Fyllda paprikor till kvällsmat
 Världens finaste almanacka kom på posten idag, nu ska jag inte missa flera möten;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej Emma!!

Du tror kanske nte att Jag brukar läsa här men tycker de är kul o läsa om er eftersom våra tjejer nästan är lika gammla:) Ja kan säga att vi har haft precis samma problem med Stella om nätterna nu ett tag, blev exakt sådär för oss oxå när hon lärde sg krypa o stå. Hon blr dessutom ledsen själv för igentligen vill hon ju sova.. MEN nu är det snart en månad sen det börja o faktiskt så händer det inte lika ofta. Trodde inte folk när dom sa att de går över snart men verkar ju som de gör de iallafall:)

Ha de gott o trevlig helg till er!!

Kram Lisa Björk

2012-01-19 @ 21:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0