Liten blir stor

Herregud! Idag är Alma 10 månader, 10 månader!! Måste smaka på ordet för att ta in det. Var sjutton tog tiden vägen? Om två månader blir ju den här lilla tjejen 1 år.. För vidare värst stor är hon ju inte till längd och bredd: 8.150g och 70,3cm. Men det spelar ingen roll för hon följer sin egna kurva, hon växer i sin takt och hon utvecklas precis som man ska. Liten i kroppen men stor i knoppen som pappa Ted brukar säga.

Fast i onsdags på babysimmet fick jag höra det igen. "Hur gammal är hon?" frågade en för mig okänd mamma. Och jag svarade att hon är 10 månader. "Nemen så liten" svarade hon då. Joo, hon kanske är mindre än din bebis, mindre än en del andra. Men hon är INTE onormalt liten och hon växer som sagt i sin egna takt. Hon brås på sina föräldrar. För varken Ted eller jag är särskilt stora och det vore väl ändå märkligt om hon blev en jätte då? Arma kvinna att våga kommentera mitt barn sådär när hon inte har träffat mig innan. Jaja, jag tar inte åt mig. Eller kanske lite, för det är ju ändå jag som ger henne mat.

Alma kan många saker nu och jag vet inte om det är någon mening med att rabbla upp allt. Hon är lika envis som sin mamma och är en fantastiskt underhållande liten individ <3

Vår Alma<3
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0