Nytt år - ny start

Det nya året firades in tillsammans med god middag hos Björn och Cecilia. Även Björns syster Malin närvarade. Var riktigt trevligt och mycket lyckat. Klart man är självkritisk när man själv stått vid spisen men lite mindre peppar i potatiskakan hade inte skadat:) Vi åt och drack och drack och åt och släppte iväg en rislykta och drack mousserande vid 12-slaget. Småtjejerna sov gott under hela kvällen och vaknade inte ens när fyrverkerierna drog igång.. Gårdagen var lugn och beskedlig precis som en nyårsdag ska vara.

I och med det nya året startade även mitt "nya" liv. Jag berättade ju om att jag har ett mål vilket ska vara uppnått till 1 juni. Och jag går ut stenhårt med GI metoden i ca två månader för att sen trappa in LITE kolhydrater. Sockret ska jag klara mig UTAN. Och av tidigare erfarenhet vet jag att de första veckorna är tuffa, så idag har jag varit konstant hungrig och inte kunnat tänka på annat än choklad. Men jag har bemästrat sockerråttan i mig och stått emot, klapp på axeln. Har en sambo som stöttar och pushar mig till 124%, nu jvlar!

Jag har idag lagat mitt första och förhoppningsvis sista hål och faktiskt hade de bytt affisch hos tandläkaren. Underhållande att titta på massa olika hundvalpar sittandes i varsin conversesko.. Jag tror inte dessa affischer är avsedda för 27-åringar. Det gick iaf bra, jag överlevde, blev 735kr fattigare MEN jag måste operera bort en av visdomständerna. Dock tillåter inte ekonomin denna operation för tillfället, 2800kr är inget man bara hostar upp. Men innan sommaren ska tanduslingen väck.

Imorrn åker vi till IKEA, sen ska vi bygga den efterlängtade köksön... Ted är hemma med oss en hel vecka till och vi njuter till fullo. Alma kan nu ställa sig upp och kryper så smått framåt men mest med näsan i backen. Det är bus i blicken på den flickan!

-Emma 

    
   

Kommentarer
Postat av: Linda

2800 kr?! Jag ska nog sluta tjata på mina tandläkare om att få ta bort min visdomstand (som blir inflammerad till och från) och istället lyssna på deras råd om att "det där det kommer gå över tids nog". Och en vecka med flytande kost då och då brukar ju även kunna ha lite positiv effekt på vikten :)

2012-01-02 @ 23:01:15
Postat av: Zara

Men shiet, måste du ta bort den alltså?!



Heja heja med ditt mål, gå inte in för hårt bara så du tröttnar!



<3

2012-01-04 @ 13:48:23
URL: http://nogg.se/zowo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0