Tre dagar

Har varit dålig på att uppdatera er nu igen. Hoppas ursäkten godtas. Får försöka summera dessa tre dagar på ett fyndigt sätt..

I tisdags var vi hos Cissi och Agnes. Barnen skulle få leka av sig lite men denna gång var det Agnes som hade nattmössan på och sov gott nästan hela besöket. Alma njöt av uppmärksamheten och älskade Agnes nya bil, förståeligt. Vilken tjej vill inte ha en BMW cab med röda lädersäten? En långsam långpromenad hanns även med då Cissi hade ett köttigt skavsår:S

Gårdagen började på ett högst ovanligt sätt. Jag vaknade FÖRE Alma, kvart över åtta sov hon fortfarande och jag kände mig utvilad så jag klev upp. Var verkligen ovant men ganska skönt att få pyssla lite för sig själv. Dock väldigt tyst. Saknade hennes livliga personlighet. En halvtimma senare var allt som vanligt igen vi tog en långpromenad och busade. På kvällen lämnade jag barn och sambo med inköpslista och icakort och for till Linda för mysig kvällsfika. 

Idag har det stormat och regnat, orkar egentligen inte påpeka en gång till att den här vintern är så förjävlig som en vinter kan vara, men jag gör det ändå. Därför påbörjade jag projekt avvänjning. Alma är en sova-utomhus-bebis. Hon sover ute i ur och skur. Jag väntar bara på den dagen då soc ska knacka på dörren och påpeka att det står en barnvagn på balkongen. Vad gör man? Idag kunde jag inte låta henne stå där ute då det blåste satan och regnet stod som spön. Så efter 50 minuters brottningsmatch och öronbedövande skrik somnade hon slutligen i sin säng. Sov i en timma och sen har hon inte velat sova mera på hela dagen.. Någon som har något tips på hur man ska bryta rutinen på ett smidigt sätt?

Imorgon hoppas vi på bra mycket bättre väder så det kan promeneras. Har faktiskt varit två vändor till gymmet denna vecka och en gång till ska hinnas med på lördag då även förrådet ska rensas. Jag och Cissi har nämligen hyrt ett bord på loppisen den 28 januari på Halmstad Teatern. Då får ni komma och fynda!!

Cest la vie
-Emma

Provkör Agnes BMW
Inte alltid så glad tjej!
 Efter 50 minuters kamp
 Tittar på Pippi Långstrump

Kommentarer
Postat av: Ida

Älskade Alma...Moster saknar ditt gos! Saknar dig med Emma! Dela med dig av din energi o motivation så jag med kan "träna" osv... Kramar <3

2012-01-12 @ 20:47:12
Postat av: Anonym

Alltid svårt att ge tips vad gäller barn...

Men ett tips och en erfarenhet är ju att barn gillar rutiner. Tråkigt för dem vuxna men toppen för barnen. Kör sova i sängen några dagar nu och gör samma sak varje dag när ni lägger henne. Så blir det inga överraskningar... Vi gjorde så vid läggningen på kvällen sen anammade vi de även på dagen. Filippa sov också väldigt länge bara i vagnen, vi var ute i ur och skur =)

Kram Anna!

2012-01-13 @ 09:37:12
Postat av: magdalena

Har inga tips att ge egentligen. Noel sov ute varje dag och vägrade sova inne. Ibland gick det att säga i vagn inomhus men tid tog det... först när han började på dagis när han var nästan 2 började hk kunna somna inne dagtid...

2012-01-13 @ 17:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0