Operation

För en vecka sedan satt jag hibiskrubbad med svintohår och var jättenervös för morgondagen. Kl halv nio i måndags hade jag tid för titthålsoperation för att avlägsna en cysta på vänster äggstock. Kvart över tio blev jag inkallad, kraftigt påverkad av diverse medikamenter och med droppställningen som bästa kompis hasade jag mig upp på operationsbordet. Kände mig verkligen hjälplös och liten där jag låg, allt gick snabbt och det värkte satan i armen och sen sov jag.

Vaknade upp med syrgasmask och fyra hål på magen. Cystan som var likastor som en clementin togs bort och min äggstock fick vara kvar om än något "tilltuffsad" som läkaren uttryckte sig. Fick vare sig smärtstillande eller vätska och efter att fått välja själv så åkte jag hem med ett blodtryck på 91/58. Minns inte ett dugg av kvällen men är otroligt tacksam över min fantastiska sambo som bemästrat både barn, groggy mamma och bakat bullar. Personalen var proffessionell och ödmjuk men vården på UVA får stark kritik.

Nu är den borta, nu väntar vi en månad på provsvar och nu hoppas vi att det var det och inget mer!

-Emma

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0