Ett vikariat

Jajamensan och ÄNTLIGEN har jag ett vikariat, fast inte på ambulansen utan på avd 53, lungmedicin. Ett nattvik fick jag som sträcker sig till den dagen jag går på mammaledighet och den dagen känns låååångt borta just nu. Har jobbat min första natt och det gick otroligt bra faktiskt, men smulan där inne gruffade lite, hon vill nog att mamma ska sova på nätterna. Nu är det dags att ladda för ännu en natt och sen väntas en långhelg med världens underbaraste, UTAN planer! Vilket typ aldrig händer.

Om EN vecka ska vi på andra ultraljudet, ska bli kul att få se smulan igen och göra en ordentlig fosterdiagnostik. Klart man är lite nervös men inte som förra gången, nu sover jag åtminstone. Det jag ogillar just nu är att mitt illamående kommit tillbaka, usch, jag är verkligen less på kräkningar. Neh, nu ska det stekas hemmagjorda köttbullar och hoppas en och annan får stanna kvar i magen..



Gammal bild från tiden som undersköterska på urologen, men kan inte säga att jag ändrats så mycke mer än att jag har mammabyxor på jobbet =)

Kommentarer
Postat av: Ida

Nu skrev du hon :) Är så stolt över dig sis! Du är så duktig!

2010-10-14 @ 09:32:46
Postat av: Emma

Ida, det är ju för att jag tror det är en hon =) Är stolt över dig också ska du veta!

2010-10-15 @ 12:18:12
Postat av: Magdalena

Lägger din blogg i favoriter och hoppas att det är ok att jag följer den! Synd att du inte är kvar i Östergöland för då kunde vi dra vagn ihop nån gång i vår! Är i v 24 :)

//Magdalena från urologen

2010-10-15 @ 18:44:53
Postat av: Emma

Vad roligt Magda! Grattis till er! Självklart får du följa min blogg, har du ngn man kan följa dig på?

2010-10-18 @ 13:03:43
URL: http://ammemmsan.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Bara min matblogg ( magdasmat.blogg.se ) men den är tyvärr grymt eftersatt just nu. Tiden räcker inte till med en liten här hemma. Livet blir helt klart annorlunda med barn!

2010-10-18 @ 20:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0