Denna jädrans fullmånen

Ja, inatt var det fullmåne. Är ju knappast någon som tror en när man tittar ut och bara ser ett filmjölksliknande landskap. Men jo,jag vet för jag har INTE sovit en blund inatt och när jag var uppe 03.12 för att ta min tjugofemte Novaluzid mot halsbrännan så tittade jag ut och där lös den så stor och fin men ack så besvärlig för min sömn. Älskling har tittat upp på mig ett antal gånger inatt,klappat mig lite och somnat om. Säkert fullt omedveten för det brukar han vara. Men jag påverkas verkligen av den här månen, läste halva boken "varför gråter inte emma" och grät en skvätt. Nästa bok jag ska läsa är Mia Skäringers "dyngkåt och hur helig som helst", hoppas den är lite mera uppmuntrande. Somnade till slut på snedden när älskling gått till jobbet och jag fick hela sängen för mig själv, men då har jag ju drömt helkonstigt istället. Drömde iaf att vi hade en volvo, älskling en volvo=) Och bulan har också totalvänt på dygnet, stackarn, men snälla kom inte ut och var vaken på nätterna.. Fast till dess har vi nog vänt tillbaka dygnet. Imorgon är det v.33, shit, sju veckor kvar!

Idag skulle bli en slappedag ala grande med frukt, te och massa tv-tittande. Men jag kan inte sitta still så jag har målat det sista på sekretären, snart får ni se resultatet och så har jag städat lite. Ikväll ska vi iaf ha fredagsmys så det står härliga till. Käka fajitas och bara mysa med massa tända ljus framför tv:n, och får jag som jag vill (vilket jag oftast får när det gäller programval) så blir det let´s dance.

Imorgon far vi till Hestraviken för ännu mera mys, det ska bli fantastiskt skönt och gott=) Tänker mycket på mat nuförtiden men jag äter inte mera än vanligt, tur att det håller sig i tanken. Men +6kg ska vara -6kg plus lite till i sommar.

Ha en fin helg för det kommer jag sannerligen att ha om inte månen ska spöka!
http://www.svd.se/nyheter/vetenskap/fullmane-ger-samre-somn_188907.svd


Nu är vaggan iaf bäddad, utifall att, men jag hoppas att h*n stannar ett tag till i magen.


Kommentarer
Postat av: Emma

Emma, var glad att det inte är mer än +6kg. Jag är ju på +10 nu och mer lär det bli. Även om jag inte heller äter mig till det=) Kanske kan ses en dag under v 5? Ha det nu så skönt i morgon. KRAM

2011-01-21 @ 18:02:04
Postat av: Ida

Jag bara älskar att läsa din blogg, om bara resten av systraskaran kunde blogg lite oxå så man kan njuta av fler bloggar. Njut nu Emma av den sista tiden som gravid för sen kommer du sakna de, jag saknar magen redan :) KRAM

2011-01-24 @ 11:13:16
URL: http://fruskoglund.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej!

Jag måste bara tipsa om Lozec mot halsbrännan. Från att ha knaprat en novalucol varannan timme så kunde jag ta en lozec varannan dag. Underbart!

Fortsätt att njuta av magen och ta hand om dig!

2011-01-25 @ 03:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0