Gott nytt 2011

Nu har vi gått in i v.31, jag, ted och smulan-bulan och vi har även gått in i ett nytt år. Året 2010 avslutades på bästa möjliga sätt i goda vänners lag i Göteborg. Vi åt trerätters, "spelade" sällskapsspel och fyrade av lite raketer. Mycket, mycket trevligt och alldels lagom hög partystämning. Den första dagen på året 1/1-11 blev en händelserik och minnesvärd dag på alla sätt, då föddes lillasyster Idas andra barn: Nils Melker Skoglund. Men vi kan ta det från början:

Vid tio vaknade jag av att mobilen ringde, Ted fick svara för jag orkade bara inte, och det visade sig vara Idas man, Peter. De var på förlossningen, hade varit sen halv fem. Nu piggnade jag till och det spratt i hela kroppen av spänning. Det var tänkt att vi skulle åka hem på nyårsdagen och bara ha en slapparsöndag hemma innan jobb och vardagen skulle dra igång igen, men icke-sa-nicke. Vi valde att stanna kvar i Göteborg och spenderade nyårsdagen med Milton ute i snön, på isen och i pulka. Vi blev ständigt uppdaterade av Peter i väntan på att deras tös skulle komma till världen. Men det verkade bli en långdragen process så vi beslöt oss för att det är lika bra att stanna till söndagen. Men så ringde telefonen vid tre på e.m och då hade bebisen kommit till världen, "en liten detalj bara, sa Peter..det är en pojke", ingen flicka!! Men jag blev så glad ändå att jag började gråta, obeskrivlig känsla att "bara" bli moster. Men så fel deras ultraljud visat och så tokigt det kan bli. Söndagen var vi med Milton och vid lunch tid kom fam Skoglund hem från BB med nytillskottet och vi fick hålla och lukta på bebis. Kändes läskigt att hålla en så liten och nyfödd (endast 20h gammal) men Ida sa att jag kan minsann inte vara rädd för snart har vi en egen.

Efter den rivstarten på året så är vi nu tillbaka i vardagen. Jag ska jobba en vecka till, fyra nätter, och sen går jag hem på havandeskapspenning vilket ska bli mycket skönt faktiskt. Börjar känna mig lite klumpig. I helgen har vi organiserat och rensat här hemma så nu är det blivande barnrummet helt tömt på annat, men jag ska vänta ett tag till med att börja inreda, spara det goda  tillsist. Fast vaggan har jag målat, likabra innan man inte kan böja sig alls. Och imorgon ska vi åka till Helsingborg för att hämta en sekretär som jag hittat på blocket, får kombinera förvaring med kontor så jag tyckte iaf det var en smart lösning även om jag fick muta karln i hushållet lite;)

Nu ska jag sträcka ut benen och ladda inför en enkelnatt, smulanbulan har boxningsmatch så det är dags att ge henom lite kvalitetstid.

Ha det gott!


Att göra städningen till en lek var uppskattat av Mille=)


Välkommen till världen Melker Skoglund!


Vaggan före målning


Vaggan efter målning, lite finjusteringar kvar..

Kommentarer
Postat av: grrrr

Snacka om att skämma ut sin karl för hela svenska folket, med dom där bilderna.. jaja får väl bjuda på mig själv för jag kan ju inte sticka under stolen med att de faktiskt är jag. kram

2011-01-10 @ 16:24:14
Postat av: Ewelou

Helsingborg!?! Kommer ni hit en sväng då?? :)



Ted- "Kram"?!

2011-01-10 @ 18:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0