1 dag kvar, våren försvann

Idag har varit den långsammaste och segaste dagen på hela året. Sov pissdåligt inatt, sprang på toa stup i ett och vaknade av mina egna snarkningar. Sen fick jag dåligt samvete för att jag snarkar och Ted som ska upp och jobba behöver ju sin sömn så då kunde jag inte somna för det och till sist fastnade jag i förlossningstankarna. Undra när det är dags? Undra hur det känns? Undra hur jag/vi kommer reagera? osv osv.

Så eftersom vädret var mulet tänkte jag att idag ska jag ta en redig sovmorgon, men chi fick jag. Magen har verkligen varit helt ur balans och jag ser nog ut som en babian i arslet, är hur trött som helst och idag skulle jag verkligen inte orkat en förlossning. Efter många suckar och bortförklaringar till mig själv så tog jag mig iaf en promenad, en låång promenad, kallt var det och blåste så man kände nästan att snön hängde i luften. Och så sant som det var tänkt så kom snön nu. Och jag som surfat runt på massa sidor under dagen, drömt om våren och alla fina vårkläder och skor som jag vill ha till mig själv och smulis. Får vänta ett tag till med andra ord. Är ju faktiskt bara mars=)

Imorgon är det då beräknad födelsedag för lilla smulan. Men som jag sa igår så tror jag inte h*n behagar komma ut än på ett tag. Jag har mina förvärkar men det verkar inte bli mer än just det, spänner och trycker och ibland som riktiga knivar där nere men så försvinner det. Oregelbundet och omöjligt att klocka så nae, det är inte pågång än. H*n kommer när den kommer och jag ska försöka tänka positivt, en dag är en dag närmare..

Nu blir det lite torsdagsmys!

Ewe, man kan klicka på bilderna;)

 
Ingen vår i sikte längre.. Vad var det jag sa;)

  
En dålig dag på alla sätt och vis=(

Vårens önskelista till Emma & Smulan
         
Dr Martens (som mamma hatade när man var tonåring, men nu kan hon inte säga något längre för nu handlar jag mina skor själv=)) Och självklart Odd Molly, jag vill ha heeela vårkollektionen egentligen...  
  
Söt mössa och tröja från Lindex till lilla älsklingen i vår...


Kommentarer
Postat av: Lolla

Men guuuuud! Är det snö hemma?? Fy och usch! Här i Borås skiner solen och det är vårvarmt!



Hoppas du får en bättre dag imorrn!!!

Ringer dig ikväll när jag kommit "hem" blir vid 22-tiden.... om du är vaken då?



Puss!

2011-03-17 @ 19:07:41
Postat av: Linda Mellbin

Du är verkligen så fint gravid, bara på magen liksom... "pippitröjan" har jag till Lova, så fin!

Hoppas dagarna går fort för er nu!!!

Stor kram

2011-03-19 @ 00:26:33
URL: http://www.cineron.se/linda
Postat av: Anonym

Gomorgon,

hoppas du kunnat sova bättre i natt. Sofie, Malin o jag har nattpasset.

Kram

Carina

2011-03-19 @ 05:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0