Sjukstuga

Det började förra veckan med att Alma åkte på en förkylning. Till helgen var hon bättre och vi besökte familjen Skoglund i Mölnlycke. Blev lååånga promenader och massa systerprat, god mat, fyrhjuling och kusinerna fick bada tillsammans i badkaret. Vagnarna rullade nog närmare 2-3mil under de två dagarna.. Men det var underbart väder och vi hade så mycket att prata om så vi kunde nog gått ett par mil till;) Natten till måndag så var det min tur att bli sjuk. Efter få timmars sömn med feberdrömmar vaknade jag upp och kunde knappt svälja en klunk vatten. Ted gick till jobbet och Alma och jag boade in oss i sovrummet med leksaker, tidningar, mediciner m.m, m.m. Kl 10 låg febern på 39.4, panodilen var slut och jag orkade knappt lyfta Alma. Så då fick pappa Ted komma hem och jag fick sova. Höll mig instängd i sovrummet resten av dagen (med ett temp runt 38 trots panodil) och det var en märklig känsla att höra sina älskade men inte kunna vara med de. För jag vill absolut INTE smitta någon av dem.

Så självklart mådde jag ju mycket bättre igår och dum som jag är gick jag ut till fullo. In med tvätt i maskinen, igång med diskmaskinen, vika in all ren tvätt, plocka, städa, bädda. Såå dumt! Jag var helt slut på eftermiddagen. Men med några kindnyp och ett par panodil så masade jag mig med på husvisningen i Sennan. Och herrejesus vilket hus!! Hade helt klart potential och var helt klart vår stil, hade ett bra pris osv. MEN 320 kvm, 11rum och kök, det var en gammal skola! Det var för stort (så många syskon har vi inte tänkt oss till Alma) och vi fortsätter leta.

Iaf fick jag äta upp att jag var så energisk igår och inte fattar bättre än att jag måste vila så idag var febern tillbaka. Dock inte lika hög men nog så utmattande. Som "tur" är har Alma en sovfas förtillfället och sover 2-3h på eftermiddagarna så jag har vilat och läst ut Änglamakerskan. Men stackarn har fortfarande en rinnande näsa och så fort snoret rinner så åker hennes lilla tunga ut, uscha! Hur mkt snor finns det egentligen?


   
Kusinerna: Alma 7½ månad och Melker 10 månader

   
En sjukstuga kräver sin ordning;)

 
Rör man sig så mkt när man sover så hamnar man tillslut på sniskan..

Kommentarer
Postat av: Zara

Hahahaha, jag kan inte sluta skratta åt att hon stoppar ut tungan när det rinner snor, hahahahaha!



Längtar tills vi ses!<3

2011-11-10 @ 10:07:58
URL: http://nogg.se/zowo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0