Sömnbrist

Stackars Alma sover jätteoroligt på nätterna. Vaknar och är hysteriskt ledsen och vill bara ligga nära och bli tröstad. Mardrömmar? Till följd av nattgråten blir en trött mamma och pappa. Och när jag är trött funkar jag inte riktigt. Att den där jobbiga veckan i månaden ska infalla just nu också gör ju inte saken så mycket bättre. Jag tänker inte klart och jag är ledsen om min omgivning uppfattar mig disträ och tvär. Men vi kämpar på och tar en natt i taget. Hon sover i sin säng tills hon vaknar första gången och sen får hon ligga mellan oss. Hoppas det är en övergångsperiod för jag sover inte bra med henne bredvid även fast hon sover som en prinsessa.

Nu har hon börjat äta iaf, äntligen! Ska väl inte ropa hej än men nu funkar det ju iaf=) Med lite hemmagjord päronpuré och blåbär i gröten så slinker den ner som ingenting morgon och kväll. Lunchen går också bra så jag ammar "bara" mellanmålen och morgon/kväll och ev natt. Känns konstigt att trappa ut amningen även om det ska bli skönt att få lite mera egentid och låta Ted få ta del av matningen.. Men det har varit en mysig tid och jag är otroligt tacksam att det fungerat för oss!

Igår åkte Maria, Arvid, jag och Alma till Små Ting i Harplinge. Har ju varit där ett par gånger förut och nu hade jag hittat nya mattallrikar som jag ville ha. Fanns massa annat fint men man får ju ta lite i taget. Det blev iaf en trevlig eftermiddag med åtta tallrikar och en ljuslampett rikare!

Trots att min hjärna ligger kvar i sängen så ska vi masa oss iväg till babysimmet lite senare och sen blir det onsdagsmys så det heter duga för på fredag åker vi till Göteborg för tjejhelg med Sara och Malin. Ska även passa på att träffa Carola och syster Ida. Ska bli roligt! Pappa Ted får vara hemma och ha grabbhelg. Därför ska vi mysa extra mkt nu!

Nehe, nu ska jag reda ut och rensa bort lite gamla hjärnspöken som ligger här och skräpar..

 Grötmonstret!
  Nya tallrikar!




Kommentarer
Postat av: Emma

Mathilda vaknar också ibland och gråter hysteriskt på natten! Tror också på mardrömmar! Som tur är brukar hon somna om direkt men tycker så synd om henne:( De tallrikarna har jag med spanat in, fast på deras hemsida. Jätte fina! Vi ses i em på simmet. Kram från oss

2011-10-12 @ 11:04:54
Postat av: Zara

Gud vilka fina tallrikar!



Haha, jag läste först "låta Ted få ta del av amningen", hahahahaha!



Saknar!<3

2011-10-13 @ 11:56:31
URL: http://nogg.se/zowo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0