En salig blandning

Ja, det blir det ju när man inte bloggat på x antal dagar. Jag har som alltid jättebra ursäkter, men faktiskt har jag jobbat, varit på babyrytmik och haft en heldag med Maria&Arvid, jobbat igen och kämpat med Alma. Hon har matstrejkat nu ett bra tag och tynar bort. Neh, så illa är det inte men hon blir ju inte direkt en tjockis på denna fasta. Framgaddarna är på gång och har just idag spruckit igenom. Detta har med största sannolikhet gjort fasligt ont och då vill man inte äta, inte sova dagtid, man blir dålig i magen och är allmänt mammasugen. Intensivt, jobbigt men ändå helt fantastiskt. Något ännu mera fantastiskt var att hon idag gick från vår säng till byrån, alldeles av sig själv! Stolt som en tupp är man även om det var fasligt svårt att fånga på film. Men det var ju säkerligen inte första gången.

Almas rum är nu så gott som klart och hon sover kanonbra på egen hand hela nätterna. Skönt att ha ett rum där hon kan leka och ha alla grejer så det inte blir så rörigt överallt. (Eftersom vi har öppen planlösning ser det lätt stökigt ut.)
Idag har vi slappat till tusen då vintern behagade komma tillbaka. Bröd har bakats och tvätten har tvättats. Skönt att ha en del fixat till helgen. Nästa helg blir det kalas för Alma och som det ser ut nu blir vi många, det ska bli sååå roligt för jag har en otrolig längtan efter alla. Jag kan inte säga att jag har hemlängtan då mina föräldrar bor på olika håll med drygt 40mil emellan och jag vet inte vad som är hem. Men jag längtar sjukt mycket efter mina systrar<3 Önskar vi kunde ses oftare, att vi kunde ha en vardag tillsammans. Det gör så ont i hjärtat att inte ha de nära även om jag försatt mig i situationen helt på egen hand.

Som sagt blev det lite gott och blandat ikväll. Nu ska jag ta mig en kopp!
-Emma

 I förrgår var vi ute och gungade i vårsolen, idag ligger snön på backen..
   Ny inredning till flickans rum från jabadabado och färg&form

Kommentarer
Postat av: Ida

Känner precis som du med längtan o saknaden... Jisses vad fint tösas rum blev :) Snart ses vi igen, räknar ner! <3

2012-03-10 @ 18:34:41
URL: http://minbebis.com/blogg/fruskoglund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0