Havandeskapspenning

Försäkringskassan var på min sida så den 17 januari går jag hem på havandeskapspenning. Jag kommer sakna att jobba och ted tror inte jag kommer vara borta de 10 månader som planerat, jag är för rastlös säger han. Men jag har iaf börjat räkna dagarna tills jag ska gå hem,kommer bli gott för kropp och själ att få vila upp sig lite inför det kommande livet. Jag tycker redan min lilla mage är i vägen så det blir nog bra det där med att gå hemma o pyssla.

Idag kom spjälsängen, men den får så snällt ligga kvar i kartongen för vi har INGEN plats. Så nu blir det till att röja ur vårat allt-i-allo-rum.

Har varit så grymt skönt att bara vara ledig dessa dagar, bara gå hemma och greja med lite vad man känner för och vila i massor. Helgen kommer ju bli ganska intensiv,men nästa vecka åker jag och Carole på spa och som vi ska njuta!! Jag ska ligga som en val i poolen och bara njuta av mina behandlingar.

Och vi löste det med en kombi till helgen så nu kan vi få med mina pryttlar från Östergötland, bl.a min gamla vagga som smulan ska få sussa i. Kanske borde vi ändå byta till kombi och en redig familjebil? Men jag älskar verkligen våran bil =( Och vi kommer ändå aldrig komma överens för om jag får bestämma blir det volvo, får ted bestämma blir det audi och får båda bestämma blir det nya passaten och det har vi aldrig råd med...suck,blä

God helg!


             
 

 

 


Kommentarer
Postat av: ted

Hmm de är ett svårt val älskling! Volvo går bort direkt och en ny passat är för dyr så de blir bara en kvar AUDI:) Jag har också blivit beviljad havandeskapspenning men bara i en vecka:( jaja nu ska jag gå och se hur det går med gröten. ses snart! pusss

2010-12-13 @ 17:15:19
URL: http://www.tedharingenblogg.se
Postat av: john

Hur kan en passat vara dyrare än audin? Tänk på all krämdelakräm du ska utrusta audin med Ted :P Själv röstar jag på SAAB ;) kram

2010-12-20 @ 13:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0