en helg

Dåså, det var den helgen det. Vi var ju som sagt i Malmö hos min mamma och hennes man samt mina två yngsta systrar Linnéa och Ewelina. Lördagen spenderades på Vellingeblomman där det var julmarknad, ååå vad mycket fint jag hittade jag hade kunnat gå ett varv till. Men man får inse sina begränsningar när man inte bor i hus.

Sedan gick vi en sväng på Hansa köpcentrum och jag kollade på bebissaker och mamma hjälpte mig med att sätta tankarna i spinn så igår skrev jag en låååång lista på allt som kan tänkas behövas när man ska ha en liten bebis. Tur det är ett tag kvar för det är ju inte en sak som ska inhandlas. Jag tycker ändå vi kommit en bit påväg som har en del babykläder, en bilstol samt en beställd barnvagn och så ska smulan sova i min gamla vagga som vi ska åka upp och hämta för att sedan måla vit. Men ack så fel jag hade och med syster Idas hjälp fylldes listan på ytterliggare. Nu är det ju ingen som säger att man SKA ha allt redo till bebisen kommer och det lönar sig att handla lite pö om pö istället för allt på en gång, det blir dyrt. Så jag handlar lite nu och lite sen. Plus att det är ju jul så en del kan man ju önska sig också =)

Denna veckan vankas nattajobb och min kära sambo och jag har gjort upp en eminent plan för att jag ska sluta klaga över att min kropp inte längre är vad den var och för att jag ska få upp självkänslan igen. Nu ska det CYKLAS! Så länge jag kan och så länge det inte är is på gatorna så ska jag nu börja cykla mina 8km till jobbet igen. Det gick ju förr så varför skulle det inte gå nu, det är bara latheten som kommit smygandes och bekvämligheten med bil. Magen är inte för stor och flåset går att få tillbaka.

Love.



Barnvagn - check!

Kommentarer
Postat av: Ewelou

I love you just the way you are <3

2010-11-02 @ 13:54:00
Postat av: Malin

Hejja hejja Eemma! :) Ta det försiktigt på cykeln bara...Vilken fin barnvagn ni hittat! Mycket bättre än alla andra konstiga man ser överallt...Jag längtar sååå tills fredag då du kommer hit! Så jag kan få känna på magen...hihi...Love ya vännen! PUSS

2010-11-03 @ 01:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0