Första advent och v.24+2 (v.25)

Min motivation försvann och tiden rann iväg, det är enda anledningen till att jag inte skrivit. Under tiden som gått så har Linnéa (lillasyster) varit här, förra helgen, och då blev det massa systermys på stan, taco, idol, färgning av hår och så Hegges 25-årsfest! Det var konstigt att vara på fest och vara gravid, inte för att man var nykter utan för den uppståndelse lilla magen fick. Helt plötsligt är det tillåtet att röra på min kropp även om man inte känner mig, märkligt. Fick lite småpanik mot midnatt, folk var fulla och musiken var väldigt hög eller jag som bara är känslig så jag åkte till Teds mamma och skvallrade lite.

Veckan som gått har varit en dålig vecka, jag har jobbat alldeles för mycket, då jag tog extra pass. Och det kom ifatt mig i slutet av veckan. Helgen som var tänkt att spenderas i Stockholm med tjejgänget från gymnasiet fick istället spenderas hemma. Jag var helt SLUT. Tårarna var nära och jag kände mig på bristningsgränsen. Så i helgen har vi nästan bara varit hemma och tagit hand om varandra, sovit och ätit. Nu känner jag mig bättre, men tröttheten får jag lära mig acceptera och jag MÅSTE lyssna på min kropp och vila när den säger till.

I lördags hämtade vi våran barnvagn, "limited edition", ska jag glida runt med här i Fyllinge sen=) Efter det blev det mysig julefika med familjen Skoglund samt en tur på hembygdsgården där det vankades julmarknad.

Igår var det ju som alla vet, FÖRSTA ADVENT! Jag älskar allt som har med advent, jul och pyssel att göra. Och jag tror jag omvänt min käraste ägodel också för han uppskattade julmusiken och lussebaket=) Man blir himla lugn och harmonisk av julen, myyys! Nu ska jag börja projekt julkort så de blir klara i tid för en gång skull..

NJUT!


mot Hegges fest


mitt största hjärta provkör barnvagnen


jul i vårt hus


första advent


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0